Waar kun je phishing mails melden?

Gisteren kreeg ik een e-mail dat er in Afrika iemand met mijn achternaam was overleden en dat er geen directe familieleden te traceren waren en ik daarom zijn erfenis kon krijgen. Phishing natuurlijk, alleen komt dit normaal binnen bij ongewenst en zie ik het niet. Nu wilde ik dit gaan melden, want wie weet trappen anderen er wel in. Alleen als ik via google zoek naar een e-mailadres om zoiets te melden, kom ik steeds uit op phishing mail vanuit instanties, of het melden van identiteitsfraude. Deze mail was echter verzonden vanaf een gmail-adres, met een persoonsnaam (die overigens geen googlehits oplevert), en dus niet vanuit een instantie. Waar kun je zoiets dan melden? Of is dit onzin, wordt er niets mee gedaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Binnen je eigen email programma( als het tenminste webmail is ) zit vast wel een optie om deze mail te melden als spam of zelf als phishing
(dus niet in de ongewenste mail gooien zonder te melden anders gebeurd er niets mee.)

in elk geval gmail en hotmail heeft deze service
zij onderzoeken het verder wel.
die gasten creeren steeds weer nieuwe adressen die(tijdelijk) door de filters heen glippen.
en dit is er eentje van
maar als je het meld dan help je anderen in elk geval

Je webmail service van je eigen provider heeft deze functie vaak niet
daar kan je ze alleen maar weggooien
meer kan je er eigenlijk niet tegen doen dan
dus hebt hebben en gebruiken van een goeie gmail of hotmail is wel een van de beste opties om zoveel mogelijk spam en phishing te vermijden .
maar het zal nooit helemaal 100% zijn
capthavoc