Kan AirDroid gehackt worden?

Ik ben net achter AirDroid (een app/site waarmee ik m'n telefoon kan bedienen met m'n computer) gekomen, maar ik wil weten of ik gehackt kan worden als ik bezig ben met AirDroid en of die hackers dan bijvoorbeeld m'n contacten kunnen zien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Het is niet ondenkbaar dat iemand toegang krijgt tot de databases en eventuele logfiles welke op dat moment nog in de cache van de server staan. Beveiliging is en blijft een betrekkelijk iets en manieren om bij bepaalde gegevens te komen wisselen zo snel en sterk dat het ook ondoenlijk is om op alles voorbereid te zijn.

Als je het verhaal op de site mag geloven (en waarom niet, want het ziet er best wel professioneel uit) dan doen zij er alles aan om de verbinding zo veilig mogelijk te houden. Dat is ook de reden waarom je alleen maar op afstand kunt werken als de apparaten via het zelfde netwerk verbonden zijn.

Maar dat is ook gelijk het kritieke punt; hoe veilig is bijvoorbeeld jouw eigen netwerk thuis? Als daar op wat voor manier dan ook een 'deurtje' open staat, kan de lijn van Airdroid nog zo veilig zijn, je eigen netwerk is dat op dat moment niet.

Ga er maar vanuit dat je veilig kunt werken en dat de kans stukken groter is dat jij je telefoon verliest of gestolen wordt, en dat men dan alsnog inzage in je gegevens heeft.