Op sommige websites wil je wellicht anoniemer zijn. Heb je echter een voor jou kenmerkende avatar, dan ben je dus herkenbaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me de zorg voorstellen. Gravatar maakt onderdeel uit van Automattic, een bedrijf dat ook het populaire Wordpress.com levert. Gravatar zelf is ook opgezet om voor een deel de Wordpress functionaliteit te kunnen ondersteunen. Het heeft dus niet de ambities om bijv. een Google te zijn. Het potentiele risico bij Gravatar schat ik dus laag in. Zeker als je het naast Google zet. Google weet waar je op zoekt, scant de inhoud van de e-mail en is in staat om jou zo te sturen dat je bij webshop X een bestelling plaatst. Dat lijkt me potentieel schadelijker dan het plaatsen van een Gravatar.