Wat veroorzaakt dat ik op alle websites waar ik inloggegevens op heb opgeslagen automatisch wordt ingelogd?

Het is net of drukt mijn browser voor mij op enter. Dit is ongeacht welke browser ik gebruik. Heel erg irritant. Weet iemand wat dit veroorzaakt?! Het is mij een raadsel...

Toegevoegd na 48 minuten:
Dit gebeurt ook op websites waar ik nergens aan kan vinken mijn inloggegevens/wachtwoord te onthouden. Voordat ik dit probleem had, moest ik op die website altijd nog zélf op ‘inloggen’ klikken.

Voorbeeld:
Als ik naar gmail.com ga, word ik automatisch ingelogd met de gegevens die ik daar heb opgeslagen. Als ik uitlog en automatisch weer op de inlogpagina kom, logt hij mij weer automatisch in.

Toegevoegd na 20 uur:
Een vriend van mij dacht dat het kon komen, doordat andere browsers vaak instellingen overnemen van Internet Explorer. Dus deed ik het volgende:

- Álles verwijderen in IE en terugzetten naar standaardinstellingen
- Alle andere browsers verwijderen
- Chrome weer installeren

Zelf nú logt hij mij automatisch in, op bijvoorbeeld Gmail of Facebook.

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Pieter2011
11 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/voorkom-automatisch-inloggen-sites.183863
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar als je mijn toevoegingen leest heeft het niks met cookies te maken. Zelfs na het verwíjderen van Chrome en het helemaal opnieuw instellen van Internet Explorer. Deed Google Chrome precies hetzelfde na het opnieuw installeren (en niks geïmporteerd te hebben vanuit IE, waar sowieso al geen geschiedenis e.d. meer stond). Het lijkt wel alsof er iets op mijn pc zit wat er niet hoort. Natuurlijk heb ik mijn pc gescand maar hij vindt niks abnormaals..
Pieter2011
11 jaar geleden
Raar hoor. Het enige wat ik kan bedenken is dat er een programma op je pc staat dat wachtwoorden en inlognamen onthoudt en daarmee automatisch inlogt. Een programma zoals LastPass doet hetzelfde als je dat zo instelt.
Als je zo'n programma niet gebruikt lijkt het verdacht dat-ie ze automatisch invult. Je zou je pc eens kunnen opschonen met het gratis SlimCleaner: http://download.cnet.com/SlimCleaner/3000-18512_4-75279939.html
waarbij je eerst probeert het probleem te verhelpen door alles (incl. wachtwoorden verwijderen) aan te vinken bij het tabblad Browsers. Als dat niet werkt (want ook op andere plekken zoals het register worden wachtwoorden bewaard) zou je ook alles onder de tabbladen Advanced en Registry kunnen aanvinken. Geen idee of het je probleem kan oplossen, maar iets anders kan ik zo gauw niet bedenken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Slimcleaner gaf aan dat Google Chrome een addon gebruikt, genaamd Website Logon. Deze addon zorgde er blijkbaar voor, want nu het verwijderen hiervan werkt alles weer normaal! https://www.slimwareutilities.com/community/info.php?key=chrome\\extensions\\website%20logon&type=object&loc=ChromeAddon
Pieter2011
11 jaar geleden
Mooi! Ik dacht al dat het of een virus of een progje moest zijn, anders was het niet zo'n hardnekkig probleem. Je kunt de makers van die add-on in elk geval niet verwijten dat ze een slecht product aanbieden!

Antwoorden (2)

Toch heb je dat zelf veroorzaakt door het vinkje voor automatisch inloggen niet weg te halen toen je voor de eerste keer je aanmeldde op een nieuwe site. De enige manier om het weg te krijgen is door alle historische gegevens te verwijderen. Daarna moet je overal opnieuw je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, en dan moet je dus eerst het vinkje bij automatisch inloggen weghalen!

Toegevoegd na 2 minuten:
en, als de browser daarom vraagt, aangeven dat het wachtwoord niét moet worden onthouden.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Echter gebeurt dit ook op websites waar ik nergens aan kan vinken mijn inloggegevens/wachtwoord te onthouden. Voordat ik dit probleem had, moest ik op die website altijd nog zélf op 'inloggen' klikken. Voorbeeld:
Als ik naar gmail.com ga, word ik automatisch ingelogd met de gegevens die ik daar heb opgeslagen. Als ik uitlog en automatisch weer op de inlogpagina kom, logt hij mij weer automatisch in.
Open browser en ga naar instellingen. Daar kan je eea veranderen mbt bewaren geschiedenis en wachtwoorden opslaan.