Hoe kom ik van ongevraagde telefoontjes van internetcriminelen af?

Ik word om de haverklap gebeld door 0014259053074. Dat blijkt een computer te zijn ergens in de USA die eindeloos mensen belt tot er eentje aanneemt. Via Gute Frage , het zusje van Goeie vraag, kwam ik er achter dat, als je opneemt, de beller zegt van Microsoft te zijn en dat ze ernstige problemen bij je computer hebben ontdekt. Ze zeggen je registratienummer etc te kennen, maar het is zo geheim dat ze dat niet per telefoon tegen je kunnen zeggen(!!). Of je maar even bepaalde gegevens wil doorgeven, dan komt alles goed.
Mooi allemaal, ik wil dat die lui ophouden me lastig te vallen. Ik heb geprobeerd KPN, mijn provider, in te schakelen, dat kan alleen via een niet ter zake doend formulier. Dus brief gestuurd, die over 4 weken wordt behandeld. In telefonisch contact ben ik van hot naar her gestuurd en de mail wil ook alleen maar over bepaalde dingen communiceren.
Wie heeft een idee?

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik heb ook melding gemaakt via het officiële circuit in de VS. Daar komt het nummer in de databankvan een soort bel- me- niet- klachten nummer maar daarmee ben ik nog niet van dat spul af.
Moet ik de politie nog inlichten of lachen die zich helemaal blauw??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het nummer netjes op je schermpje staat is de oplossing simpel: niet opnemen, eventueel wegdrukken en rustig verder vegeteren.

Het aanpakken van buitenlandse ongewenste telefoontjes is een hobby waar je, als je niet over (veel te) veel vrije tijd beschikt, beter niet aan kunt beginnen.

Met een beetje geluk bellen ze zelfs rond vaste tijden: zet je telefoon uit, of stil. Andere belangrijke telefoontjes komen later nog wel een keer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat je ook doet, meteen ophangen als ze dit zeggen. Mijn oom had hetzelfde probleem, maar dan met iemand uit Djibouti.

Misschien heeft je telefoon een blokkering voor bepaalde nummers?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elke mobiel kan natuurlijk een nummer blokkeren. Als u wordt lastig gevallen kunt u dat nummer blokkeren en dan kan dat nummer je niet meer bellen of sms'en.
Bronnen: