gisteren bij een openbare verkoop bij een deurwaarder een Imac gekocht. Alleen 1 probleem,de vorige eigenaar wil het wachtwoord niet geven? Wat nu?

Ik heb een rechtsgeldig aankoop bewijs van de door mij gekochte goederen, van deze veiling.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

misschien even langs een expert?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou mooi zijn als je de installatie disk er ook bij hebt gekregen.
Plaats de Mac OS X installatie disc in je Mac. Herstart hierna je Mac en houdt de C toets ingedrukt totdat het Apple logo verschijnt. Wanneer het taal selectie scherm verschijnt kies je de taal die je wilt gebruiken.

Als je gebruik maakt van OS X Tiger (10.4) of hoger kies dan de optie “Reset password” in het Utilities menu. Bij eerdere versies kies je deze optie in het Installer menu.

Selecteer hierna de harddisk met de OS X installatie en kies het account waarvan je het password wilt wijzigen. Klik op ‘save’ en sluit de installer af, herstart hierna je Mac.

Let op! Deze methode werkt niet wanneer er gebruik is gemaakt van FileVault. Dat is dan even afwachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top antwoord. Handig om te weten. Ik ging er in mijn antwoord vanuit dat de originele software niet aanwezig was.
Als je een product koopt via een deurwaarder of site die producten verkoopt uit failliesementen (zoals BVA auctions bijvoorbeeld), dan ben je verplicht om zelf onderzoek te doen naar de staat van wat je koopt. Het product kan beschadigd zijn, of kapot. Of in dit geval beveiligd zijn en waarschijnlijk heb je dan ook geen DVD met de originele software? Want in dat geval is een herinstallatie mogelijk.

Je hebt geen recht om het wachtwoord af te dwingen.

Uit je vraag blijkt dat het product niet zozeer kapot is, maar dat de eigenaar dit beveiligd heeft met een wachtwoord. Kennelijk heb je al de eerste stap ondernomen: vriendelijk om het wachtwoord vragen.

Het lijkt misschien makkelijker om het besturingssysteem opnieuw te installeren en de software die je nodig hebt aan te schaffen. Maar zonder originele DVD's van het systeem en de installatiecodes van eventueel bijgeleverde software kan het nog best wel lastig worden.

Een tweede stap kan zijn: geld bieden voor het wachtwoord, maar ik denk niet dat hier op in wordt gegaan. Je weet maar nooit natuurlijk.

ik heb geen ervaring met het resetten van wachtwoorden van gebruikers op een Mac. Dat heb ik nog nooit nodig gehad. Volgens de bron moet het kunnen, maar ik heb mijn twijfels. Ik zou zelf eerst eens langs een Apple store gaan om advies te vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eigenaar zou wel gek zijn als hij zijn wachtwoord afgeeft: er staat waarschijnlijk vertrouwelijke informatie op de computer.... Moeite stoppen in het ding schoonmaken zal hij ook niet willen: de deurwaarder heeft hem afgepakt en verkocht.
De man heeft waarschijnlijk problemen genoeg. Het is dus gewoon jouw probleem. Neem contact op met een specialist voor herinstallatie van het systeem. Dat zou geld kunnen kosten...
Het geheel spreekt eigenlijk nogal voor zich.

Je bent naar een veiling geweest en hebt aldaar geboden en iets gekocht.
En zoals gebruikelijk,zonder garanties..daar was de prijs dan ook zeker naar?!!

Welnu,de vorige eigenaar wil je het ww niet geven..eigenlijk logisch voor iemand,die met geldzorgen zit..de omstandigheden van de persoon ken ik niet en wil ik ook niet kennen..

Hem of haar derhalve geld te bieden,lijkt me water naar de zee dragen,want echt vertrouwen zou ik het niet.

Naar de Mac store kun je gaan en 1 nieuwe licentie aanschaffen,dat kost je dus sowieso geld,want dat is nu eenmaal de bedrijfspolitiek.

Nee,het lijkt me handiger om bijvoorbeeld d.m.v. een (puppy)linux boot usb stickje het ww te resetten.

Daarvoor zul je wel 'n handige vriend/kennis nodig hebben,maar op zich is dat geen probleem..

Google maar eens even en de laat de filmpjes even op je inwerken..best wel leuk eigenlijk.

Enfin succes verder.