Avast is op dit moment de meest populaire gratis virusscanner uit 2012. Persoonlijk gebruik ik het ook en het vertraagd de computer amper en ik heb tot op heden nog geen last gehad van een virus. Het is ook erg simpel opgesteld allemaal dus je hoeft geen computerkenner te zijn om deze virusscanner te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Persoonlijk vind ik Avast een erg fijne en goede anti-virus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AVG vind ik ook niet slecht!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AVG Free Edition is super goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@DaniWinter, nou, hij krijgt in veel testen maar 2 van de 5 sterren. Maar de beveiliging is wel goed, ja.
Ik gebruik zelf microsoft essentials, tot op heden vind ik dat het beste.
Maar omdat met deze vraag zoveel verschillende virusscanners worden opgegeven, raad ik je aan ze allemaal een tijdje uit te proberen zodat je zelf een keuze kan maken welke gratis scanner het beste bij je past
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben er ook zeer tevreden over .
Maar een minpuntje is dat hij de e mail niet pakt !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Microsoft Security Essentials is inderdaad ook heel goed, maar heeft wel weinig functionaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom heb ik in mijn antwoord ook aangegeven dat rohan4v al de gratis scanners een tijdje uit moet proberen, zodat hij een goede keuze kan maken.
Ik had zelf eerst ook AVG. Maar die vond ik niet echt goed want ik kreeg toch nog virussen enz.
Nu heb ik Avast en die werkt echt perfect. Avast waarschuwt me tenminste als ie een bedreiging vind op een website. AVG niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit veel testen is gebleken dat AVG slecht is (goed in beveiliging, slecht in de gebruiksvriendelijkheid), en dat Avira en Avast! goed zijn. Ik gebruik zelf Avast Free Antivirus in combinatie met de firewall COMODO Firewall.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jep, Avast free antivirus. Ik ben een fanatieke surfer en heb nooit een virus. Ben één keer op een verkeerde site terecht gekomen, en toen gaf avast gelijk aan dat het verkeerd was en dat er iets geblokkeerd was. En het maakt je computer niet zo irritant traag zoals bijvoorbeeld norton. Ik zou voor avast kiezen