Ik heb een virusscanner gekocht, deze heeft mijn computer niet goed beschermd. Kan ik mijn geld terug vragen?

Ik had een tijd terug de virusscanner pro 2012 van PANDA gekocht. Hij zou heel goed zyn tegen alle zooi op het internet. Deze scanner had me rond de 68 euro gekocht. (Voor 1 computer) Mijn windows Xp heeft nu een virus, hij wilt na het opstarten NIKS doen en mn beeld loopt vast of hij valt uit. Ik heb geen waarschuwing eerder gehad met dat mijn pc een virus zou kunnen hebben. Heb ik recht op mn geld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je zelf risicovolle zaken gedaan? illegale downloads, rare sites bekijken etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nope!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe weet je dat het een virus is? Je pc kan ook defect zijn!

Antwoorden (1)

Nee, je kunt je geld niet terugvragen. Als je je huis beveiligt met goede sloten, is dat ook geen garantie dat inbrekers nooit hun slag zullen slaan. Geen enkele beveiliging biedt 100% zekerheid. Bovendien is het bij computers zo dat in de meeste gevallen de gebruikers zelf degenen zijn die de malware downloaden. Dat gebeurt bijvoorbeeld door verdachte e-mails te openen, vage bestanden te downloaden of naar onbetrouwbare websites te gaan. Geen enkele scanner kan je daartegen beschermen.
Pieter2011
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarnaast duurt het enige tijd (uren tot dagen) nadat een virus verschijnt totdat de virusscanners het herkent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Adriek, bij die realtime scanner van tegenwoordig niet, die beginnen meteen te bliepen. @Pieter, als de virus er inderdaad ervoor gezorgt heeft dat deze niet meer opstart, dan weetje bijna wel zeker dat hij zelf iets heeft binnen gehaald wat niet klopt. want dan heeft dan ding nog toestemming gekregen ook om systeem bestanden aan te passen.