Mijn pc die loopt spontaan vast na een paar minuten, wat is er aan de hand?

dan zie ik mijn muiscursor niet meer, en mijn toetsenbordlampjes branden dan ook niet, ook niet als ik op caps lock num lock etc druk.....
heb dit snel kunnen vragen voordat die vastliep

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat kan van alles zijn.
Van een slecht geheugenbankje tot aan oververhitting
van een defecte moederbord tot aan een slechte voeding.
Maar het kan ook gewoon een foute driver zijn, of een besturingsysteem wat niet lekker loopt.
Overweeg even een schrobbeurt met een virusscanner, registercleaner en verwijder eens je overbodige programma's

Dergelijke problemen moet je altijd stapsgewijs oplossen.

Was het al vanaf het begin of begon hij later pas met het uitvallen?
Zo ja, welke programma's heb je nadien geinstalleerd.
Verwijder deze eens en kijk het even aan.
Werkt het, mooi zo.
Nee, gaan we verder.

Kijk nu eens in het apparaatbeheer of je daar ook bijzonderheden ziet.
Ja, los dit op
Nee, gaan we verder.

Hoe heet is het in je systeemkast, is alles stofvrij, draaien je ventilatoren nog, zijn de lucht in en uitlaten vrij van rotzooi en heeft de kast rondom ruimte?
Nee, los dit op.
Ja, gaan we verder

Dan je geheugenbanken, wissel deze eens om of verwijder eerst één en dan de ander.
Werkt het, bingo
Geen verbetering, gaan we verder.

Heb je ergens een oude/andere videokaart?
Wissel ze eens om, werkt het dan is je kaart naar de kl-----n
Hetzelfde, gaan we weer verder.

Een voor een de componenten onderling uitwisselen, net zolang tot je het gevonden hebt.

Raakt jouw computer tot het maximale belast?
Dan kan je overwegen om bepaalde zaken te gaan upgraden.
Is er absoluuts niets vreemds te ontdekken en draait alles honderd procent en blijft hij nog uitvallen, dan kun je na een backup even een frisse installatie overwegen.

Ergens zit hier de oplossing, het is aan jouw om te ontdekken welke dat is.
Zo te zien heb je nog wat te doen dit weekend.

Succes ;)