Ik heb een vrij hoge processor gebruik en dat word veroorzaakt door winword kan iemand mij vertellen of dat een virus is?

hoog processor gebruik, winword, malware,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je Microsoft Word toevallig openstaan? en verdwijnt het winword proces als je Word sluit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee word is gesloten. ik kan winword handmatig uit de lijst van processen eindigen en dat is duidenlijk te merken aan het processen gebruik zal kunnen kijken wat er gebeurt als ik de comp. opnieuw opstart en dan het weer is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil ook wel eens lopen met Outlook of ander office programma's. Spelling check aan staan?

Het beste antwoord

Aanvullend op YunooToz:
Dan zou het winword.exe bestand besmet moeten zijn, als het een virus betreft (en als het dat bestand is dat zoveel CPU gebruikt, uiteraard).

Maar ik denk eerder aan een bug in Word. Bugs in Microsoft software zijn massaal (qua aantallen). Verder is 't zelden te voorspellen onder welke exacte omstandigheden die bugs zich gaan manifesteren; hier zijn tientallen totaal verschillende factoren voor van belang.

Probeer eens te boel te verwijderen (via configuratiescherm / software) en een _oudere_ versie te installeren? Ik draai hier het antieke Word 2000, maar werkt supersnel op een moderne PC en het aantal mensen die die nieuwere versies echt nodig hebben is waarschijnlijk minder dan 1% (maar je betaalt er wel de hoofdprijs voor).

En anders kan je ook nog altijd het gratis LibreOffice proberen (nadat je Microsoft Office hebt verwijderd): http://nl.wikipedia.org/wiki/LibreOffice
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk het niet, want wingerd is Microsoft Office Word. Maar als je Word niet hebt geopend, denk ik dat het een virus is. Ik zou aanraden om je computer volledig te scannen met Malwarebytes Anti-Malware

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, typefout wingerd = winword
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben het zeker eens met "pchulpje" MAAR: er worden 2 belangrijke stappen gemist. Ten eerste dien je "systeemherstel" uit te schakelen, anders heb je een eventueel virus na een paar dagen gewoon weer terug en ten 2e dien je je pc in "veilige modus" op te starten zodat eventuele virussen die opstarten in normale modus niet meedraaien (F8 tijdens het opstarten, maar eerst MalWare downloaden en de database laten update in "gewone modus" en dán pas opnieuw opstarten met F8 in veilige modus) Dan de scan laten uitvoeren, ook Super Anti spyware en GMER downloaden, Malware Antibytes pakt namelijk niet alles. Winword (heb 2010) vreet wel wat geheugen maar bij mij nog geen 5% cpu belasting dus pchulpje kon wel eens gelijk hebben dat je een virus of zogenaamde "rootkit" er op hebt. Ben zelf ICT-er en afgelopen week diverse pc's en laptops "live security essentials" aangetroffen. Dit LIJKT een beveiligingsprogramma te zijn maar is ZELF een virus. *1 Download Malware bytes, *2 zoek naar internet op GMER * 3 download Super anti spyware *4 update alle programma's waar mogelijk *5 start pc opnieuw op met F8 in "veilige modus" en laat alle 3 programma's draaien.
That should do it. :D Succes!