Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een virus of spam in een email vermoed, kan het dan ook kwaad om alleen de bron te openen?

Soms krijg ik van mijn contactpersonen in Outlook een email waarvan ik in twijfel trek of zij die wel echt verzonden hebben. Deze emails open ik nooit maar kijk dan eerst altijd bij Eigenschappen om de afzender te zien (die dan al vaak heel anders is). Als ik het dan nog niet vertrouw dan open ik Details en de Bron. Geldt dit ook als het openen van de email?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe kunnen virussen door de email te lezen je computer niet besmetten. Althans.. Dat was tot recent de consencus. Het is helaas niet meer het geval. Sinds virus Bubbleboy de kop op heeft gestoken kan je ook een virus krijgen door het bericht te lezen.
Bij mijn weten zij er daarna geen virussen meer geweest die dat konden. En mijn voorzichtige antwoord is: Nee, een virus krijgen door de bron van een bericht te lezen is niet mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk hier eens, er staat veel nuttige dingen er in.

http://support.antenna.nl/outlook.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding