Kan ziggo zien welke sites je hebt bekeken? , en kost het geld als je porno kijkt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Porno kost geld zodra je ervoor moet betalen op welke wijze dan ook. Er zijn ook zat gratis sites.. Zoals met alles eigenlijk.

Antwoorden (5)

Ziggo zou kunnen zien welke sites je hebt bezocht. Aangezien ze heel veel klanten hebben, zullen ze dat niet doen, tenzij bij verdenking misbruik. Afgezien van je maandabbo-kosten, kost pornokijken niets extra's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ziggo kan dit zien, maar zolang een rechter deze sitegegevens niet opvraagt, maakt het niet uit wat je bekijkt. De rechter zou zo'n verzoek bijvoorbeeld kunnen doen als je verdacht wordt van het verspreiden/bezitten van kinderporno.

Porno kijken kost geen geld, behalve als je betaalde porno kijkt, al gebeurt dat door de zeer uitgebreide gratis collectie porno op het internet steeds minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En betaalde porno komt ook niet zomaar bij je rekening erbij. Daar zul je echt met je credit card o.i.d. voor moeten betalen. (Voordat de vragensteller denkt: Hoe weet ik of de porno die ik krijg betaalt is? :O)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch heb ik op internet gelezen dat het bij ziggo gewoon bij je rekening komt. en heb dat dus ook gemerkt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me erg sterk, Ziggo staat hier los van, als je dit doet wordt het betaald via o.a. creditcard, zoals Ivar91 al zegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Toch heb ik op internet gelezen dat het bij ziggo gewoon bij je rekening komt. en heb dat dus ook gemerkt!" Volstrekte onzin. Ziggo verkoopt geen porno anders dan via betaalkanalen (TV).
Providers schijnen alles te kunnen zien maar waarschijnlijk zijn ze in hun administratie de IP-adressen te zien waarvandaan de sites zijn bekekken. (en datum, tijd, tijdsduur e.d.)

Sites bekijken kost geen geld tenzij het betaalde sites betreft en die heb je in alle soorten en maten. (Zo kun je als lid van de Consumentenbond meer pagina's 'aan' van hun site dan als willekeurige bezoeker.)
11 jaar geleden
Als je porno gaat kijken schakel anoniem browsen in zou ik zeggen :$ en als je helemaal achterdochtig bent doe het via een proxyserver. Allemaal echt totaal niet nodig omdat deze gegevens niet zomaar mogen worden bekeken zonder een gerechterlijk bevel. En ik denk niet dat het in het algemeen belang is welke erotische sites jij bekijkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja; een (select) groepje netwerkbeheerders / systeembeheerders / ICT-coördinatoren/medewerkers bij Ziggo kan dat zien of opvragen. Net zoals bij elke andere provider. De politie (of BVD, etc.) kan het ook zien: providers zijn verplicht een internettapmogelijkheid mogelijk te maken als de politie daar om vraagt (sowieso als ze met een gerechterlijk bevel in de hand komen; maar ik vermoed dat dat niet nodig is in de praktijk).
Verder zou het mij niet verbazen als de USA een aftapmogelijkheid hebben bij Ziggo. Maar dat is dan waarschijnlijk geheim.

Porno kijken kost geld in die zin dat je tijdens dat porno kijken tijd gebruikt die je niet voor geldscheppende zaken kan gebruiken. Tijd is geld :).
En het kan natuurlijk zijn dat je je creditkaart of bankpas nodig hebt of dure SMS'jes moet sturen/ontvangen.
En wat ook nog kan is dat pornobedrijven je aan gaan klagen als je illegaal porno-films gaat downloaden, zoals van Ben Dover (die hebben recent iemand aangeklaagd (in het buitenland) en een zaak gewonnen: de downloader moet zeer fors dokken). Denk niet dat dit in Nederland niet kan gebeuren. Een niet-uit-te-vlakken-aantal politici zijn voor strenge(re) regels/aanpak op dit gebied; die politici lopen BREIN achterna in hun ouderwetse kijk op auteursrechten. Er bestaan vast ook politici hebben die 'last' van belangenverstrengelingen in dezen (lees: lid van auteursrechtenorganisaties of extraatjes toegewezen krijgen).