Kun je als hacker op elke computer inbreken?

ik heb gehoord dat hackers ook op bankgeheimen kunnen komen.
maar kunnen ze overal in komen?
is niets meer veilig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Tegen een bijl is geen enkele computer bestand, maar ik denk dat je *hackers* bedoelt.

In elke computer is in te breken. De reden is eenvoudig. Medewerkers die recht op toegang hebben komen erin. Als hackers precies hetzelfde doen komen ze er ook in. Vaak is dat moeilijk, omdat je bijvoorbeeld een klein apparaatje nodig hebt om in te kunnen loggen. Maar alles is te stelen. Met "social hacking" (babbeltrucs) ontlok je aan de secretaresse het password, en je bent binnen. Of je bezoekt een bedrijf en laat een gehackte USB-stick slingeren. Er zijn zoveel trucs te bedenken waar niemand op bedacht is. De ene computer wordt wel beter beveiligd dan de andere, maar geen enkele computer is echt 100% veilig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar dat klopt gewoon niet.
Trouwens, een computer die niet op het internet is aangesloten is 200% veilig. Je generaliseert een tikje te veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg even *wat* er niet klopt, dat reageert wat makkelijker. En ik heb overwogen om computers die niet op het internet zitten te noemen, maar vond dat te triviaal.

Andere antwoorden (6)

Voor hackers is het een uitdaging de beveiliging van computers te kraken. Om je computer te beveiligen is er allerlei software te koop. De producenten proberen deze software steeds te verbeteren, maar hackers zullen steeds opnieuw proberen te bewijzen dat de software zwakke punten heeft. Het is een soort wedstrijd.

Sommige bedrijven en organisaties nemen hackers in dienst om hun beveiliging te testen.

Ik denk dat de belangrijkste netwerken niet zijn te kraken, als de beveiliging hiervan steeds wordt gecontroleerd en steeds opnieuw wordt vernieuwd. Banken zullen proberen hackers steeds vóór te blijven. De zwakke plek is de consument, die zijn computer niet (voldoende) beveiligt of niet goed oplet (bij bijvoorbeeld nep websites).

Toegevoegd na 35 seconden:
Hacken is overigens illegaal en verboden.
14 jaar geleden
Nee, hackers kunnen absoluut niet overal inkomen.
Net zoals gewone inbrekers zijn ze op zoek naar een zwakke plek. Heleboel huizen hebben dat, maar ook heleboel niet.
Het is nog makkelijker voor ze als de systemen vooraf geïnfecteerd zijn met software die ze helpt. En dat is dan weer te vergelijken met een inbreker, die al iemand heeft geregeld die de deur voor 'm opendoet of een sleutel heeft nagemaakt.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je moet niet alles geloven wat je leest, Derko. Hackers kunnen soms kinderlijk eenvoudig in beveiligde sites komen. Maar dan is er ook een enorme blunder gemaakt bij die website. Heleboel systemen daar kunnen ze helemaal niets mee. Punt uit.
Ja hacker kunnen in elk computer in komen.
Ze kunnen zelf geld overmaken van de rekening van Bush naar de rekening van Bin Laden.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan niet altijd... Maar als die hacker je per sé wil hacken, op den duur zal het hem lukken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Vindt dat je onterecht minnetjes gekregen hebt, want wat jij zegt klopt in principe. In Computer Security is een hacker die het op jou specifiek gemunt heeft een regelrechte nachtmerrie. Een zwakke punt in de beveliging zal uiteindelijk gevonden worden, als de hacker(ers) maar lang genoeg volhoudt.
Er bestaan zelfs 'custom' virussen en trojaanse paarden die gemaakt zijn om 1 specifieke orginisatie of persoon te infiltreren.
Of het nu een router is met een default wachtwoord, het ontbreken van essentiele patches of een lekke browser, de hacker die volhoudt zal er in slagen om de beveiliging uiteindelijk te doorbreken.
De strijd tegen hackers is zwaar. Één enkel foutje en je bent de sigaar. 'Gewone' mensen zijn geen it specialisten, maar om hackers voor 99,9% buiten de deur te houden moet je het haast wel zijn.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Postpunk... Je hebt gelijk...
Nee, niet altijd. En gebruik sterke authenticatie (vaak kun je het zien. Naast pincode ook sterke wachtwoorden gebruiken (combinatie van cijfers en letters). het is zeer afhankelijk van de manier van beveiliging van de bankgeheimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee een computer die als stand alone computer word gebruikt daar kun je als hacker niet op inbreken. Wel kun je inbreken in een pand en dan de computer stelen of hacken maar dat valt erg op en daar zitten hackers niet op te wachten omdat ze informatie willen hebben die ook morgen nog actueel is.