welke virusscanner is het allerveiligst?

prijs maak niet (zoveel) uit.

maar welke is het beste?
welke is het veiligst?
welke versest het minste CPU en werkgeheugen?
welke is het goedkoopst?
welke is het makkelijkste te bedienen?

die vragen wil ik weten, als het kan...

Weet jij het antwoord?

/2500

misschien ben ik brutaal maar je lijkt me niet een systeem beheerder met een stuk of 20 pc,s onder je hoede dan had je dit wel geweten Microsoft security essentials is meer als voldoende voor een normale huis tuin en keuken gebruik en nog gratis ook let wel je windows versie moet legaal zijn

Bronnen:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows...

Ik ben een erg grote fan van Malwarebytes. Het is gewoon gratis te downloaden, als je zou willen betalen er voor krijg je wat extra functies maar ik gebruik hem alleen om wekelijks gewoon een goeie gratis scan te hebben.

Norton is de beste en anders betaalde versies van AVG.

Alle bovenstaande zijn goed, maar let wel: Gebruik er maar eentje, anders gaan de virusscanners elkaar als virus zien! Ik had er 5 en oh, man, wat was dát een gedoe, zeg! ;-)

Is beste en veiligst niet hetzelfde? Kijk hier eens dan worden een hoop van je vragen beantwoord. http://www.av-comparatives.org/en/comparativesreviews/dynamic-tests Prijzen zul je toch zelf op moeten zoeken, er zit ook niet overal netjes 1 prijs aan vast. Gratis mogelijkheden doen het overigens goed genoeg. Makkelijk te bedienen, nogal subjectief nietwaar.

De beste en veiligste _methode_ om virussen te voorkomen is het gebruik van Linux (bijv. Xubuntu of Ubuntu). Want dan heb je helemaal geen virusscanner nodig! Die gebruikt dus 0% CPU, 0% werkgeheugen. Voor wat betreft virusscanners op Windows raad ik NOD32 van ESET aan: die is volgens mij het snelste, omdat ze meer assembler gebruiken in de programmacode dan de concurrenten (die gebruiken een hogere programmeertaal. Hogere programmeertaal = tragere code). Op het gebied van detectie ontlopen de virusscanners elkaar weinig en ze wisselen vaak stuivertje qua 'beste beveiliging'; en ze falen _allemaal_ als het er om gaat je Windows echt secure te houden. Dus daarom zou ik gewoon voor de snelste gaan. Je Windows veilig houden is arbeidsintensief en vereist kennis. Houdt updates van software in de gaten met PSI: http://secunia.com/products/consumer/psi/. Installeer een overzichtelijke firewall zoals NetLimiter. Start niet direct downloads nadat ze binnen zijn, maar wacht een aantal weken en scan ze DAN met de NIEUWSTE virusdefinities, en stuur het bestand evt. naar virustotal.com om het te laten scannen door vele virusscanners. Vertrouw een eenmaal besmet Windows-systeem niet meer en installeer alles opnieuw (PC uitzetten, stekker er een tijdje uit, flashable componenten opnieuw flashen met een bestand van de fabrikant van alleen de website van die fabrikant zelf, alles formatteren en dan pas je OS opnieuw installeren, en al je bestanden die je hebt gebackupt sinds de besmetting door virustotal.com halen - daar heb je wel een paar maanden werk mee). Hoe dan ook: er blijven veel false positives en er blijft altijd malware doorheen sijpelen als je Windows gebruikt. Het is niet anders, als je Windows gebruikt. Alleen al om deze reden zou de overheid het goede voorbeeld moeten geven (binnen alle ministeries) en Closed Source volledig afbouwen ten goede van Open Source. Ook goed voor onze economie: het scheelt honderden miljoenen pompen naar het buitenland (Redmond).

Microsoft Security Essentials is gratis antivirus voor computers met Windows. Het is de aanvulling op de standaardbeveiliging van Windows. Het mooiste aan de Microsoft-oplossing is de rust die het brengt. Een eenvoudige installatie, een overzichtelijke interface en geen enkele poging u tot het kopen van een uitgebreidere versie van het programma te verleiden (simpelweg omdat die uitgebreidere versie er niet is)

Bronnen:
http://www.duken.nl/handleiding-installati...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100