Camera iPad veilig?

Er zit een camera op de iPad 2 en de nieuwe iPad.
Hoe weet ik of die gebruikt wordt door andere via internet?
Er zit geen lampje op, dat ik kan zien of hij aan staat.
Misschien zit er wel een Japanner of Chinees of Amerikaan mee te kijken.
Raar dat niemand zich dit afvraagt.
Ben benieuwd of iemand hier uitleg over kan geven.
Bvb dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Als je het niet vertrouwd, gewoon papiertje overheen plakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarvoor is het een apple. Dat staat voor veiligheid

Antwoorden (2)

Malware (waar virussen onder vallen) werkt meestal alleen onder Windows. En malware op een iPad is gewoon haast onmogelijk! Maak je geen zorgen. Of plak er iets overheen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo ver ik weet zijn er wel virussen zoals dat die werken op MAC en PC maar nog niet op iPhones/iPods/iPads.
De enige mogelijkheid dat dat zou kunnen is als je een jailbreak toepast en je installeert een geïnfecteerde package, maar zolang je dat niet doet en/of op past met wat je installeert hoef je je echt geen zorgen te maken.
en persoonlijk ben ik zelf nooit een geïnfecteerde package tegen gekomen maar als je echt het zekere voor het onzekere wilt en je iPad niet "blind" maken door er iets voor te plakken kan je ook een firewall installeren door even op cydia/google rond te neuzen.