Hoe kun je verwijzingen naar je naam op internet verwijderen??

Mede door mijn werk heb ik er geen behoefte aan dat mensen prive gegevens weten van mij. Denk aan facebook, schoolbank etc. Hoe kan ik dergelijke gegevens verwijderen??????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Vraag de webmaster om verwijdering van de informatie. Deze methode verdient verreweg de voorkeur.
Vraag de beheerder van een website de gegevens te verwijderen.

Doe dat op een vriendelijke toon en leg zakelijk uit waarom u dat wilt. Wees geduldig: soms krijgt een webmaster tientallen soortgelijke verzoeken.

Krijgt u geen antwoord, stuur dan na een week nog eens een berichtje. Blaas niet hoog van de toren. De webmaster denkt misschien dat u een opgewonden standje bent en voelt zich door u gecensureerd. Blijf vriendelijk.

Zegt de beheerder eenmaal toe, dan kan het soms een paar weken duren voordat u echt uit Google bent – helaas bent u vaak nog wel te vinden in http://www.archive.org

Toegevoegd na 8 minuten:
Om je Facebook account te verwijderen is er een contact formulier waarmee je jouw Facebook account kunt verwijderen;

http://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account

Om je schoolbank account te kunnen verwijderen moet je eerst inloggen op schoolbank, en daarna naar de Help pagina's gaan. Op de Help pagina verschijnt dan een link om je account van Schoolbank te verwijderen;

http://www.schoolbank.nl/register.html?_a=delete_form
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij sites als Facebook, mocht je er een profiel hebben, kun je net als hier bij GV gewoon vragen of ze je account willen opheffen.

Lastiger wordt het met het 'geheugen' van internet. Bijvoorbeeld de cache van Google, waardoor je nog wel een op betekenisvolle manier in verband gebracht kunt worden met gegevens die je in zijn totaliteit minder anoniem maken. Als je echt je sporen wilt uitwissen zul je dan ook de bedrijven achter de meeste gangbare zoekmachines moeten mailen om hun cache aan te passen, zodat jij er niet meer in te vinden bent.

Mocht je ooit op beperkte schaal weer gebruik willen maken van sites zoals Facebook, houdt er dan rekening mee dat in principe alles wat je vrijgeeft door het zelf in te typen ook daadwerkelijk openbaar is, of dat vrij gemakkelijk kan worden, dat geldt overigens net zo goed voor wat je hier op deze site intikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 hier kan ik wat mee. Ongewild hebben bijv mensen die ik prive weleens heb gemaild mij de vraag gesteld om ook lid te worden van facebook etc. Ik heb een (leeg) profiel op facebook en hyves maar toch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij bepaalde beroepen zou ik zeker oppassen met Facebook en dergelijke. Ik las bijvoorbeeld over iemand met een Hyves profiel. Die iemand werkte bij een arrestatieteam van de politie. De bedoeling is dat zoiets geheim blijft. Een collega van die persoon stuurde de persoon in kwestie een krabbel die er geen twijfel over liet bestaan dat deze persoon bij het AT zat. Die agent is daardoor zijn functie kwijtgeraakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk niet bij een AT maar als ik ook lees dat werkgevers potentiele sollicitanten "screent" op internet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat gebeurd meer en meer, daarvoor maakt het niet eens zo heel veel meer uit wat de functie inhoudt. Het lastige bij sollicitaties is dat je daar na een afwijzing nooit zo gauw achterkomt, hoewel het 'onbehoorlijk' kan zijn om op zo'n manier te werk te gaan. Anderzijds kun je zoiets ook voorkomen door jezelf vantevoren op te zoeken en alvast aan te geven dat (als dat bijvoorbeeld het geval is) bepaalde personen het meenden grappig te vinden om bepaalde informatie over je openbaar te maken.
Praktisch niet.
Je kunt alle sites waar je je ooit voor hebt geregistreerd benaderen met het verzoek al je gegevens te verwijderen, en soms lukt dat, maar soms ook helemaal niet, of je naam blijft nog tijdenlang op al die sites te googelen zonder dat je concrete gegevens er nog staan, omdat er nog heel veel oude links lopen. (Kijk maar eens naad verlopen advertenties op Marktplaats, die staan nog tijdenlang in Google).
Daarom is het een goed idee op Internet ALTIJD vantevoren na te denken of je die gegevens daar wel wilt neerzetten. Want lang niet overal kom je er ook echt vanaf.

Stel dat je weer van GV af wil, en je laat al je berichten op onbekend zetten, dan blijven er waarschijnlijk toch berichten en reacties staan waarin mensen je naam gebruiken. Zo kan ik je hier WiedenS noemen, en wat jij ook doet, dat krijg je dan niet meer weg. Helemaal spoorloos weer van Internet verdwijnen zal je niet mee gaan vallen.