Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag iemand in het buitenland mijn naam en toenaam gebruiken om mij zwart te maken en mensen aan te moedigen mij aan te vallen?

Iemand uit het buitenland gebruikt mijn naam en toenaam op een website om mij zwart te maken. Ze heeft een heel artikel aan mij gewijd met foto's, naam, achternaam, plaatsnaam en heeft zelfs de inhoud van mijn prive-emails gepost die ze gehackt had. Dit omdat ik een populaire tekenaar ben op Deviantart en omdat ik het niet eens ben met haar meningen (in mijn tekeningen verwerk ik ook concepten zoals dingen tegen dierenleed). Ze heeft me langer dan een jaar gestalkt via internet en alles opgeslagen dat ze van me kon vinden; zelfs mijn hotmail en Deviantart account gekraakt om aan deze informatie te komen.

Mag deze persoon een heel artikel over mij schrijven met naam, toenaam, plaatsnaam, landnaam en de inhoud van mijn prive e-mails die ze gekraakt heeft? En mag ze daarbij ook leugens posten die niet waar zijn over mij en me vals van dingen beschuldigen die ik nooit gedaan heb? Zo nee, heeft het dan wel zin om haar aan te klagen? Ik weet hoe ze heet en weet dat ze in de USA woont. A.h.v. haar pagina over mij met mijn volledige naam, plaats en land die ze breeduit in haar artikel heeft gezet, hebben onbekende mensen mijn telefoonnummer kunnen vinden en me gestalkt via de telefoon. Deviantart doet hier niets aan terwijl iedere vieze oude man die mijn foto gecombineerd met mijn gegevens op haar pagina ziet mij nu zomaar kan opzoeken.

Kan ik dit mens aanklagen? En doet de politie er wel wat aan? Want ze schaadt ook mijn artiesten naam en mijn winkelnaam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
783

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Iemand moedwillig beschadigen met leugens mag waarschijnlijk zelfs in amerika niet.
De moeilijkheid ligt in dit geval in het halen van je gelijk: een internationale rechtszaak wordt erg kostbaar en ingewikkeld.
Waarschijnlijk moet je bij de nederlandse politie beginnen, daarna de overstap maken naar de amerikaanse. Dan komen er internationale advocaten aan te pas en begint de ellende pas echt.

Recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mailaccount kraken is strafbaar (computervredebreuk).
Als je dat kunt bewijzen is het een goed begin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie en duidelijke antwoord een +!! maar zo'n procedure kan zeer lang duren(dan zijn we alweer een jaar verder voordat de gegevens van die persoon zijn site zijn en daarnaast is het imago van het persoon in kwestie(slachtoffer) al erg beschadigd binnen een jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk.. waarom leg je niet gewoon het hele verhaal even uit, dan kunnen mensen je beter helpen, niemand weet nu of jij bent begonnen of dat de ander is begonnen. als jij uitlegt hoe het is gebeurt kunnen wij een beter begrip hebben op de situatie en jou beter helpen e.g: waar jij recht op hebt wat je er nog meer tegen kunt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
want dit is niet alles verneem ik, gezien het feit van het volgende zin die je gebruikt:
"terwijl iedere vieze oude man enz."
nee dat mag niet.vraag me wel af wat je bedoelt en waarom je expliciet de zin "terwijl iedere vieze oude man enz." gebruikt.en vraag me ook af of je het antwoord niet zelf al wist op je vraag.als je nou gevraagd had,"wat kan ik er tegen doen".
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding