AVG vindt diverse virussen. Een aantal Trojan horse staan bij: Not removed or healed. Hoe kan ik deze verwijderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AVG kan dus bijna niks ik heb al veel klachten gezien op
forums bullguard ist beste
Koop of download de testversie op: http://www.bullguard.com/nl/ testversie voorbij dan heb je pech en moet je kopen maar is de moeite waart is echt een goeie antivirus

Het beste antwoord

Hallo ! :)

Vervelende zaken zijn dat, die paarden en bacteriën als je ze op je computer krijgt.

Het is vreemd dat je virusscanner ze niet kan verwijderen, die zou dat eigenlijk voor jou moeten doen, het is namelijk heel erg moeilijk om een handmatig onderzoek in te stellen, om al deze geïnfecteerde bestanden te lokaliseren en te verwijderen. Tevens kan het in sommige gevallen heel erg lastig zijn, omdat er spraken kan zijn van bijvoorbeeld een infectie in een systeembestand, waar ze zich graag in nestelen. Dan moet je allemaal ingewikkelde handelingen uitvoeren etc. Mijn antwoord is dat AVG zijn werk gewoon niet goed doet.

Probeer anders even een andere super goede virusscanner zoals avast. En afhakenlijk van welke Windows jij hebt, laat dan ook even Windows Defender draaien. Die kun je vinden onder -> start -> configuratie scherm, alleen onder Windows Vista en Windows 7. Heb je Windows XP ? Dan kun je dit programmaatje gewoon downloaden.

Lees het artikel maar eventjes in deze blog. Ik weet zeker dat dit jou kan helpen met jou laptop / computer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ AVG werkt voor geen meter en het vertraagt je pc ook nog eens enorm. Toevallig heb ik deze week de laptop van een kennis 'opgeknapt' die had het er ook op staan. Heb ik eraf gegooid (met toestemming). CCleaner doet vaak wonderen:
http://www.piriform.com/ccleaner En HitmanPro wil ook nog wel eens helpen:
http://www.surfright.nl/nl/
(30 dagen-trial, wel even activeren als je het hebt geïnstalleerd, anders kan het evt. virussen niet verwijderen) Succes!
Pieter2011
12 jaar geleden
CCleaner zoekt en verwijdert geen malware. Dat programma verwijdert alleen overbodige bestanden, zoals cookies, browse geschiedenis etc.

Andere antwoorden (3)

Probeer een paar scanners zoals:
- (NOD online:) http://www.eset.com/home/products/online-scanner/
- Malwarebytes: http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button
- Spybot: http://www.safer-networking.org/nl/index.html
Wat de ene misschien niet kan verwijderen, lukt de andere wel.

Als het niet lukt, noteer dan even de naam van de Trojan Horse, en zoek via Google hoe je die kunt verwijderen. Er zijn nog talloze andere (gratis) programma's.

Nog een belangrijke tip: zet gevonden malware altijd in de kluis of in quarantaine! Dan kun je het bestand weer terugzetten als het later 'loos alarm' blijkt te zijn geweest...
Pieter2011
12 jaar geleden
De wereld is een vijandige omgeving, ook de computerwereld.
Er worden dan ook steeds weer "nieuwe" bedreigingen uitgevonden die, net als biologische virussen, net even anders zijn in verschijning en uitwerking.

Er zijn mensen in deze wereld die er een dik betaalde dagtaak aan hebben om steeds weer meer geavanceerde programmaatjes te schrijven met kwade bedoelingen die het de gewone computergebruiker steeds lastiger maken.

Het gevolg hiervan is dat virusbestrijders zoals AVG, Norton, McAfee, Avast enz. steeds achter de feiten aanlopen en blijven lopen. Het kost immers tijd om de nieuwe bedreiging te ontleden en een tegenprogramma te schrijven.

In een aantal gevallen wordt een programma of bestand na een scan als "verdacht" aangemerkt maar heeft de virusbestrijder er (nog) geen remedie voor.

In zo'n geval meldt de virusscanner dat er een mogelijke bedreiging is maar dat het de bedreiging niet kan verwijderen of het besmette bestand kan repareren. (Not removed or healed)
Vaak gaat het dan om besmettingen die door hun complexiteit een afzonderlijke aanpak vereisen om de besmetting ongedaan te maken zoals het downloaden van specifiek op de bedreiging gemaakte software en maatregelen van andere ontwikkelaars.

Heb je een virus, trojan of worm die niet door je scanner bestreden kan worden, Google dan de naam van dat onding en je zal meestal de remedie ertegen vinden.
Soms zal dat een download zijn van een specifiek programma, soms een bepaalde set van handelingen of een combinatie van beiden.

Ga niet direct de eerste mogelijkheid die Google toont uitproberen maar lees en vergelijk de opties die Google laat zien. Er zijn heel veel partijen en forums die waardevolle informatie geven over recent ontdekte bedreigingen. Gebruik die informatie en ga dan pas over tot actie en laat je niet weerhouden om dit ook te doen.

Beter om die shit voor te blijven....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees nergens of ik heb het over het hoofd gezien.
Over het starten in veilige modus om daarna nog eens te scannen en dan laten verwijderen.

Het laten verwijderen is niet altijd raadzaam.
Het wil ook wel eens voorkomen dat je een false positive hebt.
Dat is een melding van een kwaadaardig iets dat het eigenlijk niet is.
Dus lees eerst eer je wat verwijdert.

Voor wat goeie scanners zijn of niet valt te betwisten, de meeste hebben het van alleen maar horen zeggen of vage reviews op het net.
Er is geen één honderd procent save.
De één vind meer dan de ander en de ander is weer beter in het verwijderen dan de ene.

Je kan ook naast je scanner kiezen voor een zogenaamde housecall.
Symantec en trend micro hebben ook deze voorziening.
Dat is een online virusscan.

Daarnaast kun je je melden bij het pchelp forum

http://www.pc-helpforum.be/forum/

Om je stap voor stap te laten adviseren.
Je zal dan gevraagd worden om met behulp van een programma een log te maken van je pc om die vervolgens te plaatsen.
Deze logs worden dan bekenen en aan de hand van deze logs krijg je dus passend advies.

Suc6

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik weet niet op wat voor een systeem je draait, maar de meeste geavanceerde besturingsystemen kun je tegenwoordig een backup draaien van je gehele systeem.

Als je dit doet met een gezond systeem en zorgt dat je backup niet aangetast wordt, dan kan je als het echt reddeloos dreigt te worden altijd hierop terug grijpen.

Draai ook regelmatig backups van je persoonlijke items, zoals foto's, documenten etc.

Als je dan moet terugvallen op een systeem backup,
dan heb je in ieder geval je belangrijke bestanden nog.

De zwakste schakel voor een eventuele computervirus besmetting zit meestal tussen de rugleuning en het toetsenbord in.