Kan iemand vanuit een andere pc je gegevens enzo van je pc bekijken of je bespioneren via je eigen webcam?

Is je pc daadwerkelijk veilig of kwetsbaar voor hackers en andere mensen met slechte bedoelingen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hangt af van je beveiliging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En van je eigen oplettendheid en gezond verstand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan zien aan het lampje naast je lens. Als dit brand op momenten dat je je webcam niet gebruikt kan er iets mis zijn.....

Antwoorden (3)

dit kunnen zij alleen doen wanneer jij een 'virus, trojaans paard' enz. download/ installeert. ze zitten meestal verstopt in bestanden waar je het niet verwacht. bv, je download een film (illegaal) via een website, daar kan dus al het virus in zitten. :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Standaard is het niet mogelijk om op afstand een computer te beinvloeden. Als je echter virussen op je computer hebt of een Hulp op Afstand programma met kwetsbaarheden is dit natuurlijk wel mogelijk. Maar zonder te weten precies wat voor programma's je op je computer hebt en wat je daarmee doet is het moeilijk precies te zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zeer makkelijk door vele manieren.
er is niets veilig op je PC.
Met virus/malware scanners haal je niet alles weg je pc blijft onveilig

www.torbes.nl