Ja hoor heb al vele aankopen over internet gedaan bij webshops waarvan er genoeg bij waren die verder geen fysieke winkel hebben.

Natuurlijk zijn er wel websites die niet betrouwbaar zijn maar dat zie je er vaak al snel aan. Hierbij moet je bedenken dat lui die je proberen te bedonderen doorgaans niet de moeite nemen een echte webshop op te zetten alleen ff een site opzetten die globaal oogt als een webshop. Meestal wel te herkennen aan (grove) fouten in de webpagina, geen (geldig) kvk nummer ergens genoemd of links naar contact pagina's die niet werken, beknopte contact gegevens etc.

Je kunt in de meeste gevallen ook wel ervaringen met bepaalde webwinkels vinden. Dan google/bing je gewoon ff naar "webwinkel" + "ervaringen".
Ook op sites als kieskeurig.nl zijn ervaringen/webwinkel reviews te vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zou je trouwens ook kunnen beperken tot shops die bij een geschillen commissie zijn aangesloten bv via het thuiswinkel waarborg certificaat.
http://www.thuiswinkel.org/cms/showpage.aspx

Heb daar zelf eigenlijk nog nooit zo zeer op gelet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zeker! Als je bij een erkende site doet moet je wel even naar de reviews kijken als die er zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor maar een bepaalde site's.
Bijv. Bol.com of VD.nl
Let goed op de Thuiswinkel waarborg logo of kijk op hun site's.
Vergeet het niet klikken of je naar de officiele site gaat.
Want er bestaan natuurlijk ook bedriegers!