NU.NL Virus, wanneer is je pc besmet??

Heb gisteren een aantal meldingen gehad met de vraag of ik meer informatie wilde over java, je kon op "OK" klikken, of op "More Info". Heb zelf nergens op geklikt, gewoon direct het venstertje weggeklikt.

Is je pc al geinfecteerd op het moment dat je die melding krijgt, of als je pas op "OK" of op "More Info" klikt.??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Via dit script kan je jezelf controleren of je ook mogelijk geïnfecteerd geraakt bent op woensdag 14 maart.

Op 14 maart is nu.nl gehackt en is via de website kwaardaardige code verspreid. Een gedetailleerde analyse van deze kwaadaardige code is gemaakt en op basis daarvan is deze infectietest ontwikkeld.
http://sijmen.ruwhof.net/js/nu.nl-infectietest/

Het komt er op neer als je Java en Adobe Reader up to date zijn is er weinig kans dat je pc besmet is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Controleer of de aanbevolen Java-versie voor uw besturingssysteem is geïnstalleerd;
http://www.java.com/nl/download/installed.jsp