Is er een algemene regel om te bepalen welke programma's ik na melding van mijn Firewall wel moet toestaan en welke niet?

Ik vind dit vaak moeilijk te beoordelen.
Bijv. hoe belangrijk is het dat veel programma's contact met internet maken voor updates e.d. Voor een antivirus programma is het uiteraard heel belangrijk, maar is het voor andere programma's belangrijk.
En als naam die ik in de melding zie, niet ken, standaard blokkeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Heel eenvoudig. Alles blokkeren, tenzij je zeker weet dat je het nodig hebt. Er kan niets verkeerd gaan, je kunt het altijd achteraf aanpassen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je net een nieuw programma installeert waarvan je weet dat het internet toegang nodig heeft, dan natuurlijk toestaan, maar echt ALLES waar je over twijfelt gewoon blokkeren. Better safe then sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aan het begin kun je alles wel toestaan, dan komen die meldingen om de haverklap (de eerste dag).

Later WEET je vaak wat je net gedaan hebt en herken je het programma ook wel (iets nieuws geinstalleerd).

Staat er ook niet op het venstertje een vinkje voor meer informatie? Daar heb je ook al veel aan.

Tenslotte kun je googlen op de naam om te weten waar het over gaat.