kan het dat adobe flashplayer een virus bevat?

Ik wil graag adobe flash player downloaden, maar ik krijg telkens de melding dat er een virus aan vasthangt. kan dat? adobe is toch een veilige site dacht ik? (ik gebruik firefox of soms ook internet explorer)

Toegevoegd na 10 uur:
met downloaden gebeurde via adobe.com zelf.
Het gaat dus zo :
Firefox
ik klik "downloaden" aan.
dan krijg ik een venster waarop een stappenplan staat
stap 1 : opslaan, dat lukt
stap 2 : klikken op het programma in het downloadvenster lukt minder, maar ik krijg dan een melding in het hoekje dat "alle downloads zijn gebeurd" (of zoiets)
stap 3 : verschijnt zelfs niet

Internet Explorer
Ik klik "downloaden" aan
Ik klik op "uitvoeren".
En dan komt de melding dat er een "virus op het programma zit en het daarom werd verwijderd".

Het beste antwoord

Het is verstandig software alleen te downloaden van de officiele site dus niet van een of ander distributeur site
of vage site die van alles maar aanbied
flash haal van adobe.com
java van java.com
etc etc
ander software wordt meestal wel aangeboden via goeie sites als cnet Zdnet
of als je een gratis versie van een betaal programma hebt
ga dan via de officiele site
naar de site die zij aanbieden om de gratis versie te downloaden.
capthavoc
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
het is via de site van adobe dat ik het geprobeerd heb hoor... maar mn pc geeft dus altijd aan dat er een virus op zat en dat het verwijderd is....
capthavoc
12 jaar geleden
je virus scanner is dat wel erg strikt ik weet dat er vaak een installer van een of ander toolbar of mcafee in dit geval bij zit
vaak bij downlaod wordt die troep mee geleverd waarschijnlijk zit hij dat als virus ? dus een foute positief melding
liveisgreat
12 jaar geleden
okee, maar wat moet ik nu doen; ik kan bv. een filmpje van facebook niet afspelen (van mn pleegdochtertje) omdat die scanner onterecht een virus meent te zien.... :-(
capthavoc
12 jaar geleden
Zet je virusscanner even uit en kijk of het filmpje dan wel wil spelen ?
en zet hem daarna wel weer even aan
want ik vindt het nogal vreemd dat een goeie virusscanner dat aangeeft persoonlijk denk ik dat er meer aan de hand is.
flashplayer met of zonder toolbar installatie is virus vrij
dus er moet wat anders aan de hand zijn
welke virus scanner gebruik je ?
liveisgreat
12 jaar geleden
ik heb AVG, maar de melding komt niet van die virusscanner, wel van microsoft defender denk ik (was voorgeïnstalleerd : een rood teken met een wit kruis als logo). Als ik erop klik krijg ik "beveiligingswaarschuwingen voor windows" te lezen. Geen idee hoe ik dat uitschakel.

Andere antwoorden (3)

als je het hier vandaan haalt. http://www.adobe.com/nl/downloads/ is er niks aan de hand. let wel dat als je het download voor Firefox ( dit staat onder de versie nummer ) het niet werkt met Iex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
wel, als ik dan op de lijst met downloads klik, doet hij helemaal niets. wordt dus toch nog geblokkeerd blijkbaar :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee bij mij werkt het zonder probleem ( firefox ), ik neem aan dat u administrator rechten heb? ( zo niet dan wordt er niks toegestaan om te installeren ) en welke virus scanner gebruikt u?
Waarschijnlijk is met adobe firefox meegekomen. Op zich niks mis mee maar als je zelf al een virusscanner hebt dan kan dat voor een conflict zorgen.
Je kunt firefox verwijderen of de virusscanner die je al had.
Mijn ervaring is dat firefox en avast niet samen ging, heb firefox verwijdert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft wellicht met je firewal of virus scanner temaken, sommige zijn gewoon 'te goed' gemaakt waardoor ze ook 'fouten' zien die eigenlijk gewoon normaal zijn...