Met microsoft office. Docx is de nieuwe standaard indeling van microsoft office 2007.
dus alleen kun je het openen in office 2007 of latere versies..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt 100000% +
Cryofiel
12 jaar geleden
Nou... er zijn andere methoden... docx is eigenlijk gewoon een zip-bestand. Je kunt het bestand dus hernoemen van abc.docx naar abc.zip . Daarna kun je het uitpakken met winzip of met het gratis 7zip, of met een willekeurige andere unzipper. Hierbij ontstaan een boel bestanden. Veel ervan zijn in xml-formaat. Die kun je lezen met een willekeurige xml-viewer, of eventueel zelfs gewoon met Kladblok. In één van die bestanden vind je de tekst van het document. Weliswaar zonder opmaak en dergelijke, want die zit in een ander bestand, maar als het je alleen om de kale tekst gaat, is dit alles wat je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met word 2002 wil het ook, alleen moet je dan fileformatconverters.exe van microsoft downloaden en installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wooow, dat wist ik niet Cryo! Kijk DAT is nog eens nuttige info, aangezien ik zelf nogal een XML nerd ben..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waar jij het over maar docx is gewoon een tekstbestand van office. Niks gezipt ofzo. Zo slaat ie het op . Eerder was het doc. En zo heb je txt. Zip,rar. Dat. Is weer veel iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen een extensie en compressie zit verschil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dhrbennie, als je nou gewoon even googlede dan wist je dat cryo gelijk heeft. Docx is het formaat van office 2007+ ja, maar in essentie (kwa format) is het een zip bestand met een lijst xml bestanden erin. Daar heeft ie het over, en dat klopt dus.
Ik wist het ook niet maar ik heb het opgezocht en het is zo.
Cryofiel
12 jaar geleden
Tekstbestanden kun je openen in Kladblok. Probeer dat maar eens met een docx-bestand - dan zie je direct dat docx *geen* tekstbestand is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, en verander de extensie maar eens in zip, en open m dan in de verkenner, dan zie je direct dat docx *wel* een zipbestand is
Openoffice.org een gratis office pakket. Hiermee kun je docx ook gewoon openen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veilig openen kun je door eerst een virusscanner zijn werk te laten doen.
Openen kan door het eerst online te converteren of door het conversieprogramma van Microsoft. Zie bijgaande link