Hoe stel ik op mijn draadloze internet een wachtwoord in? zodat je eerst een wachtwoord moet invoeren voor je er gebruik van kan maken?

Hij staat nu namelijk open, en iedereen kan er op.. ik wil hem beveiligen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik had via email de vraag gesteld bij Sitecom zelf en zij hebben mij toen het volgende stappenplan teruggemaild:
Om uw verbinding te beveiligen zou u het volgende kunnen doen:
1. Open Internet Explorer, tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
2. Log in met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin
3. Klik op 'Wireless Settings'
4. Klik op het tabblad 'Security'
5. Zet de 'Encryption' op 'WPA Pre-shared Key'
6. Zet het 'wpa type' op 'WPA (TKIP)'
7. Zet de 'Pre-shared Keytype' op Passphrase
8. Vul een code van 8 tot 63 tekens in bij 'Pre-shared Key'
10. Schrijf deze code op (!)
11. Klik op Apply en vervolgens nogmaals op Apply

Wacht vervolgens een minuut, en stel daarna uw draadloze netwerkkaart
in:
Dit gaat op een van de volgende manieren:
In geval van de sitecom wireless utility
1. Dubbelklik op het pictogram van de Wireless LAN Utility
(de blauwe balkjes of het rode uitroepteken onderin de
taakbalk.)
2. Ga naar Profile Settings, klik op uw profiel, en druk op Edit
3. Druk 2x op Next, en zet een vinkje bij Security bij Enabled
4. Zet 'authentication mode' op WPA-PSK en 'encryption mode' op
TKIP
5. Vul uw WPA-code in in het vakje 'networkkey', en druk op 3x op
Next.
6. Druk op Finish, en op Connect

In geval van de windows configuratie utility
1. Klik met de rechtermuisknop op het icoontje van de draadloze
verbinding, onderin uw taakbalk
2. Kies voor de optie 'Beschikbare draadloze netwerken'
3. Verbreek de verbinding, en maak opnieuw verbinding met het
netwerk.
4. Vul bij 'Netwerksleutel' uw WPA-code in
5. Herhaal deze code
Als u deze stappen volgt, dan heeft u een beveiligde draadloze verbinding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het probleem waar je waarschijnlijk tegenaan loopt is simpel.
Je zet een wachtwoord op je router, drukt op opslaan en dan raak je de verbinding kwijt omdat je internet op eens is beveiligd met een wachtwoord.
De oplossing is ook simpel.
Nadat je het internet hebt beveiligd met een wachtwoord dan moet je de draadloze verbinding op je pc opnieuw instellen. Met wachtwoord.
Succes.
Het makkelijkste om je router te configureren is door middel van een directe UTP-kabel-verbinding tussen je router en bv een laptop.
Dan raak je niet de verbinding krijt na het opslaan van wijzigingen. Het enige wat je dan moet doen is na het juist configureren van je router, de verbinding op elke pc opnieuw instellen volgend de nieuwe router settings…

(dit is al eens gevraagd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verbind eerst je computer met een netwerkkabel aan het modem.

Start de internet browser en typ in de adresbalk 192.168.1.1 en log aan met user/user. (dit zouden de codes voor het Tele2 modem moeten zijn)
Via het menu kun je bij draadloos een beveiligingstype kiezen een wachtwoord instellen.

Hoeft niet perse met een kabel, maar als je een wachtwoord instelt heb je geen verbinding meer met je modem. Dan moet je eerst de verbinding op je PC weer opnieuw instellen.