Ondanks privacy instellingen blijft er nog teveel zichtbaar op mn facebookpagina(voor niet- vrienden) , wat kan ik doen ?

Ik wil om bepaalde redenen dat mijn profielfoto niet voor niet-vrienden zichtbaar is, en dat zij ook geen toegang krijgen tot info van mijn profiel. Maar enkele dingen blijven zichtbaar (profielfoto idd, maar ook prikbordberichten (enkel, niet allemaal...)).
Bij andere zie ik soms verschijnen ".....deelt weinig informatie, als je............kent stuur hem dan een bericht". Hoe krijg ik dat bij mij?
Graag in het NEDERLANDS antwoorden aub, ik versta wel Engels maar onvoldoende om de gebruiksaanwijzing van facebook goed te vatten blijkbaar...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilt niet weten wat Facebook allemaal met je gegevens doet. Niks is privacy op Facebook. Let dus op met het gebruik hiervan.

Het beste antwoord

De eerste regel is zet NIETS wat niet bekend mag worden aan IEDEREEN OP DE HELE WERELD op facebook. (of hyves, of linkedIn e.d.)

Deze site leven van het bekend maken van jouw persoonlijke informatie. Geleidelijk worden instellingen aangepast, veranderd en default anders ingesteld.

Ga er vanuit (en in de praktijk gebeurt het ook zo) dat uiteindelijk alles voor iedereen zichtbaar wordt. En zet je zelf geen info op facebook, dan komen ze wel met een tool aanzetten die gezichtsherkenning op de foto's uitvoert. Ook als je zelf erg zorgvuldig bent, maar je kop staat toevallig ook op foto's die op het profiel van je vrienden staan ben je bij FB dus het haasje !

Zet je toch informatie op FB, maar ben je ook voorzichtig met je privacy, dan zijn dit de mogelijkheden:

#1 Bepaal wat je deelt
Account > Privacy instellingen > Delen op Facebook > Instellingen aanpassen

#2 Bepaal wat je wilt delen door je vrienden
Account > Privacy instellingen > Toepassingen en websites > Gegevens die toegankelijk zijn via je vrienden

#3 Verwijder overbodige applicaties
Account > Privacy instellingen > Toepassingen en websites > Toepassingen die je gebruikt

#4 Ga voor het veiligere https
Account > Accountinstellingen > Accountbeveiliging > Veilig browsen

#5 Bepaal of je in advertenties wilt verschijnen
Account > Account instellingen > Facebook Ads > Advertenties van derden / Advertenties en vrienden

Gebruikers zelf verantwoordelijk?

Hoewel Facebook zelf naar mijn mening te vrij is in het standaard openstellen van de gegevens van gebruikers, is het belangrijk om te beseffen dat uiteindelijk de gebruikers zelf verantwoordelijk zijn voor hun gedrag en wat ze delen binnen het sociale netwerk.

Nog een top:
Bekijk ook deze pagina eens, die brengt heel mooi in beeld hoe facebook met privacy om gaat. (klik op het web-diagram voor de volgende 'dia')
http://mattmckeon.com/facebook-privacy/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon verwijderen dus gewoon al je gegevens die je niet wil laten zien verwijderen of contact opnemen op Facebook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je profielfoto is altijd zichtbaar. Alleen krijgen niet-vrienden geen vergroting te zien als ze erop klikken. Voor de rest kun je bij je privacy-instellingen veel onzichtbaar maken voor anderen.