is de helpdesk van Vista veilig?

ze hebben er voor gezorgd door middel van iets op een cd rom te branden om mijn wachtwoord te verwijderen zodat ik weer in m'n computer kon. Ik zat achter een computer met internetverbinding en door een inlogcode en wachtwoord konden zij op afstand alles bedienen. Is dit veilig geweest? Het was namelijk de computer op mijn werk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je het over de officiële helpdesk van Microsoft hebt, ja die is veilig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk gezegd vind ik het heel stom van je om op een derde partij te vertrouwen als het om apparatuur van je werk gaat en dan met name een computer. Als je problemen heb met je computer op het werk, dan bel je de helpdesk of systeembeheerder van je bedrijf. Wat je thuis doet met je computer moet je helemaal zelf weten. Ze zullen wel zoiets als TeamViewer hebben geïnstalleerd. Op zich veilig, want bij elke nieuwe verbinding moeten hun van jou een wachtwoord krijgen. Maar het kan net zo goed iets anders zijn, waardoor ze op elk gewenst moment je computer kunnen overnemen zonder jouw interventie. Ik zou dit maar heel snel uitleggen aan je systeembeheerder, want als ze er achter komen dat je dit gedaan heb, kan dat zelfs je ontslag betekenen.