Is MySQL4 nog wel veilig?

Aangezien volgens Wikipedia er al zeker versie 5.4.1 bestaat... Is 't nog wel verstandig een forum nog op versie 4 (2007?) te draaien? Of kan dan makkelijk met een remote attack bijv. de user-database worden leeggezogen?

Dit n.a.v. deze error op tr.im/goeie:

General Error
SQL ERROR [ mysql4 ]

Can't connect to MySQL server on 'sbuh.sagavi.colocated.redunix.net' (4) [2003]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, ik ben dus niet de enige die niet op het forum kan komen nu ?? Ik krijg dezelfde maffe error. Ik weet het antwoord helaas niet ; het is een gratis gehost forum all-in pakket , maar naar mijn bescheiden mening verre van de beste bij verre van de beste provider.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hieruit blijkt dat het duidelijk een hosting=probleem is.
http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=46&t=1682715&start=0
En het is niet de eerste keer dat ik er niet opkom, maar meestal is het een page not found of time out.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien slimmer om een host met MySQL5.4.1 te zoeken?
Dan heb je gelijk iemand waarvan je weet dat 't een beetje uptodate blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja updaten kan andere problemen veroorzaken
door verschillen in de syntax tussen v4 en v5
en natuurlijk verschillen bij de implementatie van php een tweede server bouwen en hierop de upgrade doorvoeren en de eventuele problematiek documenteren
kan veel ellende voorkomen. updaten is altijd goed als er veiligheids en performance verbeteringen zijn te behalen.
Zeker voor de security issues is een upgrade verstanding

Het beste antwoord

MySQL 4.1 zit qua 'levenscyclus' nu in de "Extended Lifecycle period". Dat houdt in dat veiligheidslekken en de ergste bugs nog worden verholpen. MySQL 4.1 is dus nog wel redelijk veilig. Niettemin is het altijd aan te raden om de meest recente versie van een software-product te gebruiken.

De genoemde "Extended Lifecycle period" van MySQL 4.1 eindigt op 31 december 2009 (over ruim een maand dus). Vanaf dat moment valt het zeker aan te bevelen om over te stappen op een recentere versie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat ze zonder mij te verwittigen de vraag hebben aangepast. Dat ze 'm hebben aangepast: ok. Maar graag even een berichtje!!!