Handiger is het om een site te blokkeren in de router of zelfs in de host file. Voordeel is dat als er een andere browser gebruikt wordt, de site nog steeds geblokkeerd blijft. Met name als je dit vraagt om een site voor kinderen af te schermen; zij zijn snugger genoeg om dat met een andere browser te omzeilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook kinders die de hosts file kennen of er anders wel achter komen (of een proxy gaan gebruiken. Er zijn veel proxies op kinders gericht, zodat ze kunnen MSN'men op school waar MSN geblokkeerd is).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt als een bus; maar het feit dat de meeste kinderen handiger zijn op de computer dan hun ouder is nog geen reden om het ze gemakkelijk te maken :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad :).
Wil je 't ze echt moeilijk maken, dan zal je moeten denken aan rigoreuze zaken zoals filternet van het EO.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar of dat zo wenselijk is........
In onderstaande webstore vind je allerlei gratis "websiteblockers" die je aan Chrome kunt toevoegen:
https://chrome.google.com/webstore/search/site%20blocker
Als je zo'n extensie hebt toegevoegd, kun je zelf invullen welke websites je wilt blokkeren.
Pieter2011
12 jaar geleden
Dat kan door deze regel toe te voegen aan het bestand c:\windows\system32\drivers\etc\hosts:
127.0.0.1 www.sex.com
Waarbij www.sex.com dan uiteraard de te blokkeren website is. Echter, als je deze methode gebruikt, zullen ook de andere browsers die site niet meer openen.
Dat bestand hosts kan je openen met notepad.
Als je toch bezig bent met dat hosts-bestand, zou ik gelijk de inhoud van dit bestand ook naar dat bestand kopiëren:
http://hostsfile.org/Downloads/hosts.txt
Dan blokkeer je gelijk heel wat reclamebanners en ook wel wat malware.

Je kan ook een ander getal nemen dan 127.0.0.1.
Stel je zet er 62.69.177.191 neer i.p.v. 127.0.0.1. Dan gaat je browser naar www.fiets.nl i.p.v. naar www.sex.com :).
Het regeltje in hosts wordt dan dus:
62.69.177.191 sex.com
En eventueel ook
62.69.177.191 www.sex.com
...er in zetten.
Om de getallen te vinden van de website waarvan je wilt dat ze daar terecht komen als ze een site intikken waarvan je liever niet wilt dat ze daar komen, moet je intikken op de command prompt:
ping fiets.nl {enter}
of
tracert fiets.nl {enter}

De command prompt kan je starten via: Start / Uitvoeren / cmd {enter}.

(Er even van uitgaande dat je Windows gebruikt. Geef anders even een seintje als dat niet zo is.)

Toegevoegd na 2 minuten:
LET OP: er zit een bewust ingebouwde BUG in Goeievraag, zie ik nu. De karakters http:// moet je NIET intikken. Die heeft Goeievraag automatisch aan mijn antwoord toegevoegd. Ik hoop dat Goeievraag dit ongewenste automatisme weer wil uitschakelen.