Vraag over Command Prompt (CMD)?

Als je netstat -n invult bij CMD,
dan krijg je een overzicht van de websites/ip-nummers die verbinding maken met jou pc.
Kun je ervan uitgaan dat als er daar geen verbindingen gemeld staan, er ook geen verbinding is?
Ook niet verborgen verbindingen van bv hackers of botnets of spamsites etc?
(die er dus wel zijn maar die je niet kan zien)

Met andere woorden als bij CMD geen verbindingen staan gemeld,
kun je dan 200% zeker weten dat er ook niets of niemand verbinding met je pc maakt?

Bedankt alvast voor de moeite

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee. Alleen bepaalde poorten worden getoond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan met netstat zeker zien welke poorten in gebruik zijn. Maar... helaas moet je wel aardig wat kennis hebben om te ontdekken of er poorten zijn 'misbruikt'.

Sommige spy- en/of malware maken gebruik van bestaande poorten en daardoor kun je met netstat niet zien of je dus vrij bent van ongemakken.

Kortom vertrouw niet alleen op netstat. Gebruik een goede spyware of malware scanner en als je nog twijfelt of dit betrouwbaar is start dan een Hiren CD met diverse spy- en virus tools.

Bij het gebruik van een Hiren CD start je op (ook wel "booten" genoemd) vanaf een CD/USB. Daarmee ben je op dat moment vrij van eventuele besmettingen en kun je je harde schijf scannen op ongewenste programma's.