het beeldscherm van mijn computer gaat niet meer aan, hoe ga ik dit oplossen?

Ik had net met een schoonmaakdoekje het beeldscherm schoongemaakt, maar toen bleek dat een vrouw die bij ons het huis schoonmaakt zei dat het niet goed was. dus ik met een handdoek met een klein beetje water het wegvegen, nu is het zo dat het ene beeldscherm wel aan gaat van de ene computer maar de andere gaat niet meer aan. ik had het bij beiden gedaan. nu is het zo dat als ik mijn beeldscherm aanzet, er een groen knopje aangaat, en als je hem uitzet een geel knopje, maar ik zie geen kleur meer.... wie weet hoe ik dit weer kan verhelpen? please snel nodig!:P alvast bedatnk!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Het lijkt erop dat je óf gewoon het aan-/uitknopje hebt uitgezet, óf de stroomdraad los zit.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welk aan/uitknopje? bedoel je waarover ik het had, maar als hij dus uit staat, dan klik ik erop en dan gebeurt er nog niets. en wat bedoel je met stroomdraad?
bamibal
12 jaar geleden
Als er met het knopje niets gebeurt, dan is het de stroom. Controleer of de stroomdraad aan de achterkant goed aangedrukt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er verschijnt een geel danwel groen lampje bamibal; dus het is NIET de stroomdraad.
bamibal
12 jaar geleden
@mmm: er staat volgens mij dat er nu juist GEEN lampjes meer branden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bamibal dat klopt, maar het is al weer opgelost!
Controleer de netaansluiting: wellicht is de stekker een beetje losgeraakt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Overigens is water op een flatscreen-monitor heel gevaarlijk: als er een druppel tussen scherm en onderrand naar binnen loopt kunnen er definitief stukken van het beeld in kleurige lijnen veranderen.
Heb ik eens met een laptopje gehad: 1 regendruppel zorgde voor een verticale strook van onder tot boven, niet meer te repareren.
Je had dus beter niet de sporen van het tamelijk onschuldige schoonmaakdoekje moeten verwijderen met een natte doek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar zit die netaansluiting?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achterop, ik bedoel de stroomkabel voor 230 V of het snoertje van de adapter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er verschijnt een geel danwel groen lampje bamibal; dus het is NIET de netaansluiting.
Tja, als dit direct gebeurd is na het schoonmaken, dan lijkt dat toch de oorzaak en is hij stuk. Heb je nog garantie? Anders is het einde oefening. Een nieuwe kost vanaf zo'n 85 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Als je hem zelf stuk maakt, heb je niets aan garantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van de coulance af.
Bij ons was een laptop gevallen. Aan de buitenkant was niks te zien, maar er werkte iets niet meer. Zonder kosten hebben ze hem gerepareerd.