Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

beste mensen,gekke vraag op mijn laptop heb ik een virusscanner maar hoe zit dat met een mobiele telefoon?

internet bedoel ik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
952
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is zou hij die sites niet kunnen openen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je een smartphone hebt dan is een virusscanner zeker geen overbodige luxe. Zoals je op het plaatje wat ik als bron bijgevoegd heb kunt zien, is Android op dit moment met stip het grootste doelwit van malware/spyware/virusschrijvers. Windows Smartphones zijn het minst interessant, gezien het feit dat VBS het laagste aandeel heeft.

Het is ook vrij logisch te noemen...een smartphone biedt veel meer mogelijkheden als het mis gaat. Er is meteen toegang tot niet alleen de emailadressen van de gebruiker maar ook al zijn of haar telefonische contacten, vrij vaak de planning/agenda van de persoon in kwestie en daarnaast eigenlijk alles wat je op een gewone pc (of op een laptop) terugvindt.
Ten slotte zijn de verbindingsmogelijkheden voor een virus om zich te verspreiden naar andere apparaten ook wat groter. Bluetooth, wi-fi, mobiel internet en het misbruik maken van het synchen met een pc of laptop zijn slechts enkele methodes die me te binnen schieten.
Op een smartphone is het ook nog eens meer regel dan uitzondering dat er gps actief is dus het "slachtoffer" kan in principe live gevolgt worden.

Ik kan zo nog een uur doorgaan maar ik denk dat ik mijn punt gemaakt heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je geen Windows Smartphone hebt, is de kans dat je geinfecteerd wordt door een virus erg klein.

Het is pas interessant om iets van een virus te voorzien als het een plek is waar veel (waardevolle) data te vinden is. Vergeleken met een laptop en een smartphone, is de telefoon niet interessant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding