Is er een toepassing waardoor ik wél zelf software kan downloaden/installeren?

Mijn moeder is gebruikersaccountbeheerder en ik heb een standaardgebruikersaccount met als profiel 'tiener'. Elke keer als ik wat wil downloaden (heel onschuldig; picasa enzo) moet mijn moeder hier toestemming voor geven door haar wachtwoord in te voeren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het downloaden zelf wordt vast niet geblokkeerd. Alleen het willen *installeren* wel :).
Er zijn duizenden programma's die je rechtstreeks vanaf bijv. een USB-stick kan draaien.

Programma's die het vereisen dat er zaken in het Windows-register worden aangepast (en dat geldt voor de meeste programma's die je wilt installeren), kan je (in theorie, even afgezien van de vele veiligheidsgaten in Windows) in principe nooit installeren als je niet genoeg rechten hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, zo'n toepassing is er niet. Je zult dan echt de rechten moeten hebben die daarvoor nodig zijn en die kan je alleen maar krijgen als iemand met administratorrechten die jou geeft. Zolang jouw moeder je die niet geeft, zul je het ook niet kunnen.