Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een toepassing waardoor ik wél zelf software kan downloaden/installeren?

Mijn moeder is gebruikersaccountbeheerder en ik heb een standaardgebruikersaccount met als profiel 'tiener'. Elke keer als ik wat wil downloaden (heel onschuldig; picasa enzo) moet mijn moeder hier toestemming voor geven door haar wachtwoord in te voeren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
678

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het downloaden zelf wordt vast niet geblokkeerd. Alleen het willen *installeren* wel :).
Er zijn duizenden programma's die je rechtstreeks vanaf bijv. een USB-stick kan draaien.

Programma's die het vereisen dat er zaken in het Windows-register worden aangepast (en dat geldt voor de meeste programma's die je wilt installeren), kan je (in theorie, even afgezien van de vele veiligheidsgaten in Windows) in principe nooit installeren als je niet genoeg rechten hebt gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, zo'n toepassing is er niet. Je zult dan echt de rechten moeten hebben die daarvoor nodig zijn en die kan je alleen maar krijgen als iemand met administratorrechten die jou geeft. Zolang jouw moeder je die niet geeft, zul je het ook niet kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding