Ik ben op zoek naar een goede virusscan maar dan het liefst van Norton en dat ik hem meteen kan downloaden?

Ik heb een laptop met een beeld van 10.1 inch maar daar zit geen cd-rom ingang in. Vaak moet je virusscannen kopen met een cd-rom maar die kan ik niet instaleren dus mijn vraag, is er een virusscan, het liefst Norton, die je moet downloaden van het internet maar dan het liefst waar geen virussen op zitten want ik heb geen virusscan meer en heb het nu hard nodig, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Ik zou geen Norton doen, dat vertraagd je pc nogal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je evengoed een cd-rom speler via usb aansluiten, plug and play, althans de eerste keer moet je even wachten, tot het apparaat is geinstalleerd. External USB drive zo heet het, kosten ong. tussen de 30-90 euro, misschien nog wel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De huidige Norton schijnt niet meer zo te vertragen.

Antwoorden (9)

Hitman Pro. Laat die een gratis scan doen en het verwijderen is ook gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Security essentials van Microsoft is erg goed en gratis te downloaden bij microsoft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
waarom duur doen?
norton is niet gratis en microsoft security essentials is heel goed
bovendien bedenk ook dat als microsoft standaard updates heeft
deze eerst niet bekend zijn bij norton of andere maatschappij
dus de virus scanner van microsoft heeft altijd inside knowledge van microsoft zelf
en dat geeft ze een voorsprong http://www.microsoft.com/nl-nl/security_essentials/default.aspx
AVG is een top (gratis) anti-virusprogrammaatje dat je bij Gisoft.com kunt downloaden. Het progje update zich ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kun je de nieuwste versie AntiVirus 2012 van Norton
gratis voor 30 dagen downloaden en proberen.

Hier is de versie 2011 gratis te dowloaden voor 60 dagen.

http://www.gratisnorton.nl/norton-internet-security-inside.php

Er wordt veel ten nadele van Norton gezegd. Het zou je pc traag maken. Vroeger was dat zo, maar nu niet meer.

Ik heb vooral hele goede ervaringen met de service van Norton: persoonlijk, telefonisch en ze nemen de tijd.

Ik heb dus nu nog steeds een (betaald) abonnement op Norton.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Avast Free Anti Virus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keus genoeg. Ik ben zeer tevreden over Comodo Internet Security. Dit programma wordt geleverd met zowel een firewall als virusbescherming en het is mogelijk om het een, het ander of beide te installeren.

Download:
http://www.comodo.com/home/download/download.php?prod=cis&key6subkey1=&key6subkey2=FF701&key6subkey3=7&key6subkey4=nl&key6subkey5=NL&key6subkey6=1&key6subkey7=www.comodo.com%2Fhome%2Finternet-security%2Ffree-internet-security.php&key6subkey8=103183&key6subkey9=1600900&key6subkey10=true

Kies voor de "Comodo Internet Security Free Version"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Avast is echt goed, geen kosten, draait rustig op de achtergrond.. heb eerder AVG gehad, maar dat bleef steeds jengelen om updates... daarbij is IO-bit van Advanced System Care ook aan te raden erbij, om cookies, malware en zo te verwijderen.. allebei gratis en zeer goed!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Advanced System Care is inderdaad heel goed. Als je hem hebt gedownload krijg je een blokje wat normaal groen is, dan is er niets aan de hand. Als ie oranje is moet je een snelle scan uitvoeren en als ie rood is moet je een diepe scan uitvoeren, dan is er echt iets mis. Zie bron voor download.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede virusscan van Norton bestaat niet. Ik rijd zelf al heel wat jaren als storingsmonteur voor pc's en internet en moet eerlijk zeggen dat bij meer dan 80% van de mensen die problemen hebben met internet of zelfs virussen, Norton de belangrijkste veroorzaker is. Na verwijderen van Norton (wat op zich al een opgave is omdat je daar een speciale tool voor moet gebruiken, die je weer eerst bij Symantec moet downloaden), zijn veel problemen opgelost.
het beste kun je eerst Malwarebytes downloaden. Dat is een gratis scanner die je systeem scant of er op dit moment virussen inzitten. Daarna kun je een gratis scanner downloaden, maar persoonlijk zou ik gaan voor NOD32 van Eset. Deze is nl erg klein dus ook snel te downloaden en staat ook bijna elk jaar in de top 3 van beste virusscanners. Je kunt een 30 dagen versie downloaden en als hij bevalt, online activeren, of als hij niet bevalt, alsnog een andere nemen.
Succes.