Kan je in de gratis anti virus programma Avira Antivir instellen dat een bepaald programma niet gemarkeerd worden als een bestand met virus?

kan je bijvoorbeeld instellen in avira antivir dat bestand abc.exe NOOIT gemarkeerd mag worden als virus, ook al geeft hij aan dat abc.exe een virus bevat?

Toegevoegd na 3 dagen:
ZELF OPGELOST:
-start antivir
-kies rechtsboven "Configuration"
- zet een vinkje voor "Expert mode"
-druk op het plusje voor "Guard"
-druk dan op het plusje voor "Scan"
-Je krijgt nu 3 mogelijkheden: Action for concerning, Exception, Heuristic
Kies voor "Exception"
Bij "Processes to be omitted for the Guard" kan je PROCESSEN toevoegen die als "veilig" gemarkeerd moeten worden via de knop Add.

Bij "Files objects to be omitted for the Guard" kan je BESTANDEN toevoegen die als "veilig" gemarkeerd moeten worden via de knop Add en dan komt er een soort "verkenner" waar je het bestand kan kiezen. Je kan meerdere bestanden kiezen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik ken het programma niet, ik gebruik zelf de gratis versie van Avast.
Het is na het scannen met de meeste virusscanners echter wel mogelijk om de gescande documenten te markeren als veilig of onveilig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
-1. Zo een antwoord heeft de vragensteller niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm -1 voor een optie die best wel kan werken en over het onderwerp gaat, vreemde actie antwoordman!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de oplossing zelf gevonden.
Bekijk mijn opmerking in mijn vraag zelf.