Hoe mappen tot het absolute beveiligen?

Hallo iedereen

Ik wil graag een map extreem beveiligen omdat er zeer gevoelige info op staat. Ik heb hem al verborgen maar ik zou hem zo willen verbergen dat hij ook weg is als de verborgen mappen zichtbaar zijn. Je kan hem dan alleen openen door het pad in te geven. Een 2e keuze is een tool die je NIET moet installeren dus gewoon een exe file, openen en klaar.

Iemand enig idee?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien is BitLocker wat. Encrypten kan alleen op Pro versies van Windows. Openen kan op alle versies.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je een Mac hebt kun je FileVault gebruiken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik gebruik Veracrypt. Ben zeer tevreden.
Reddie
7 jaar geleden
Zet het op een memory stick en berg het op in een kluisje.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een absolute beveiliging bestaat NIET. Een IT-expert kan elke beveiliging breken, een "gewone" gebruiker uiteraard niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thx iedereen al voor de reacties. Ik ga zeker BitLocker en Veracrypt eens proberen.
@kees52 Ik heb jammer genoeg geen Mac dus ook geen FileVault
@Reddie Ook een goed idee maar ik neem hem altijd mee en ik wou het zekere voor het onzekere nemen voor als ik hem verlies.
@pere Dat is waar maar de beiveiliging is alleen als ik de stick kwijtraak.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb even gegoogled en Bitlocker schijnt alleen voor Windows 8 en hoger te zijn. Ik heb een Win7 pc...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/BitLocker opgenomen in de Microsoft-besturingssystemen Windows Vista, Windows Server 2008, Windows 7, Windows 8 en Windows 10.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of je zipt het gewoon met een heel goed Щ@Ch7ωóøяÐ, dat kan met 7zip (en vele andere tools) gratis op zo'n beetje elk besturingssysteem en dan is het op elk ander besturingssysteem tenminste ook nog leesbaar. Dan kun je 't ook nog (relatief) veilig meenemen of kwijtraken. Nog even op je vraag: nee, er is geen Windows-instelling om een map zodanig te verbergen dat je het pad moet kennen om hem te bereiken. Je kunt er natuurlijk system files van maken maar dan kun je de boel natuurlijk nog steeds gewoon met 'verkenner' zien met de juiste instellingen. Je zou je verder nog eens kunnen verdiepen in "alternate data streams", maar ook die zijn natuurlijk nog steeds gewoon te lezen voor iemand met voldoende kennis. Je data echt te beschermen tegen iemand die ernaar op zoek is, is 1) zo min mogelijk bereikbaarheid voor anderen (dus niet op een computer zetten die met het internet verbonden is, niet op een USB stick die je meeneemt etc.), en 2) zo straf mogelijke encryptie voor als iemand anders toch toegang tot de data krijgt.

Antwoorden (1)

hoe je een folder moet verstoppen weet ik niet wat je wel kan doen is het in een zip stoppen en die versleutelen dat je een wachtwoord moet invoeren om hem te openen.

Wat je ook kan doen is deze map in een hele ongewone plek stoppen. wat ik zou aanraden dan is het in bijvoorbeeld de %appdata% folder te stoppen en dan in de Low of localLow folder. sinds je daar eigelijk nooit komt en de appdata folder is standaard ook verstopt.

Toegevoegd na 3 minuten:
of inplaats van 7zip kan je gebruik maken van een programma zoals:https://veracrypt.codeplex.com/