Kan ik achterhalen wie mijn email adres heeft gebruikt?

mijn zoon heeft een verschrikkelijke mail ontvangen met mijn e mail adres dus iemand geeft zich voor mij uit terwijl ik die mail niet heb verstuurd
niemand komt op de pc behalve mijn man en ik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (4)

Je zou eens op de mail moeten klikken met je rechter muisknop en dan klikken op bron weergeven.
Kijk in die bron naar het IP nummer,grote kans dat dit een ander IP nummer is dan dat jij hebt.
Je hebt programma's waarin je iemand voor kunt doen door het betreffende mailadres te gebruiken,maar het kan ook zijn dat iemand jouw emailaccount gehackt heeft doordat diegene achter je ww is gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan je het proberen te achterhalen via het IP adres van de computer van waar het verstuurd is. Misschien kan de bijgevoegde link je al wat verder helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het serieus is dan kun je ook je provider en de politie inschakelen.
Vaak is het voor providers makkelijker om email terug te traceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het IP nummer in de mail kan traceren dan kun je gelijk op zoek naar welke provider diegene heeft als het van zijn/haar eigen p.c. gedaan is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let er wel even op dat het niet al te lastig is om iemands pc te gebruiken voor dit soort nare emails, vaak weet die persoon dat zelf niet en is de pc van buitenaf gehacked.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja d.m.v. een keylogger kan een buitenstaander die dit gedaan heeft alles zien wat je intypt,inclusief je wachtwoorden.
meschien een ander wachtwoord