Is een site dat eindigt op .co te vertrouwen?

Ik heb een voetbaltruitje besteld op de site: voetbalshirt.co tijdens de bestelling moest je het bevestigen via mail en sms dus het zag er me goed uit maar nu dat het na een week er nog niet is begon ik me af te vragen of het wel een echte site was. Ik heb het wel via overschrijving betaald dus dat duurt wel alijd langer. groeten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (6)

Je stelt de vraag verkeerd. Jij gaat er vanuit omdat een site een .co topleveldomein gebruikt, de site niet te vertrouwen is. Dat slaat natuurlijk nergens op. Je kan niet aan het topleveldomein zien of een website te vertrouwen is.

Wat je anekdote over je voetbalshirt betreft, daar zie ik geen vraag in, dus ik weet niet wat ik daarop moet antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de volgende keer de verzendinformatie eens leest en controleert of de site te vertrouwen is voordat je iets bestelt.

Ik heb een vraag over mijn bestelling waar kan ik terecht?
Als u een vraag over uw bestelling heeft kunt u ons e-mailen een ticket aanmaken of bellen.

Hoe snel en hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Een bestelling heeft een gemiddelde verwerkingstijd van 2 werkdagen afhankelijk van eventuele bedrukking.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Het duurt gemiddeld 7 tot 10 werkdagen voor u het shirt in huis heeft. Voor maatwerk shirts waarbij een naam + nummer of alleen een naam / nummer op het shirt worden gedrukt kan de levering iets langer duren. Mocht u een vraag hebben hierover kunt u altijd contact met ons opnemen zowel via e-mail, met een ticket of telefonisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een site op .co te vertrouwen is? Beetje rare vraag, alsof alle websites op .co wel of juist niet te vertrouwen zijn.
Echter heb ik voor de verjaardag van mijn zusje 4 weken geleden op voetbaltruitje.co een shirtje gekocht, en netjes binnengekregen na 1,5 week!
Dus ik zou je niet al te veel zorgen maken, en lekker wachten op het shirtje, want die komt echt wel!:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En engels amazone eindicht hier ook op dus hierbij betekent niet dat deze altijd onbetrouwbaar zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent opgelicht. Google maar eens op het telefoonnummer dat bij hun alg.voorwaarden staat.

Maar het heeft verder weinig te maken met het Colombiaanse topleveldomain.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken de site niet maar er zal een reden voor zijn dat ze niet als .com of .nl geregistreerd zijn.

.co is de top domein afkorting voor Colombia. Doorgaans zijn het niet de meest betrouwbare bedrijven die dit soort trucs gebruiken. Vaak zetten ze dergelijke sites op zodat je er terecht komt wanneer je de naam van een respectabel bedrijf verkeert spelt. Bij voorkeur ziet de site er ook hetzelfde uit zodat je netjes je geld over maakt.

Er zijn maar een beperkt aantal algemene top domeinen. .com .net .tv .xxx en .org zijn voor zover ik weet de enige. De rest zijn landen (.gov is Amerikaanse overheid bijvoorbeeld). .co is Colombia .nu is Niue (Polynesie) .to Tonga.

De mensen achter die specifieke site lijken ook andere sites te hebben (gehad) en zijn vaak in opspraak geweest. Ga er dus van uit dat je opgelicht bent.