Wat is er met m´n laptop?

Ik zat gewoon even op de laptop. Hij hing vast, dus heb ik het moeten uitzetten.
Toen ik het wou opstarten ging hij allemaal bestanden herstellen enz, wist niet precies wat hij deed.
Nu duurt het ontzettend lang voordat ik normaal kan computeren, het duurt heel erg lang voordat ik kan inloggen. Het balkje onderaan is gewoon wit, zoals het lijkt alsof het een oude computer is. Duurt lang voordat ik normaal kan internetten.

Even over dat herstellen en verwijderen van die bestanden. Het waren er 200000 ( bestanden ) ofzoiets, zwart beeld met allemaal witte letters en cijfers. Daarna startte dit ding opnieuw op en duurt alles ontzettend lang.
Wat is dit en hoe krijg ik dit weer normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit heb ik ook met mijn laptop gehad. De onderbalk werd net alsof het een oude computer was terwijl er windows 7 op staat. Hij werd ontzettend traag, vooral met het opstarten. Ik kon soms wel 15 minuten tot 30 minuten wachten. Uiteindelijk terug gebracht naar de winkel, de harde schijf is vervangen, dus ik denk dat die kapot gegaan was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb precies hetzelfde ja!
Weet je hoeveel dit kan kosten en hoeveel tijd ik heb?
Bedankt voor het antwoord trouwens ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was wel al mijn geheugen kwijt, dus ik zou voor de zekerheid als ik jou was alles op een usb stick zetten als dat nog lukt. Ik had nog garantie, anders zou het me 160 euro gekost hebben. Bij de BCC
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar alles moet opnieuw erop worden gezet? Virusprogramma bijvoorbeeld en msn. Alsof je een nieuwe laptop koopt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, alles. Dat had ik in ieder geval, het was net een nieuwe laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb ik nog een vraagje. Ik denk niet dat je dit weet maar ik heb deze laptop al een jaar, komt uit de mediamarkt. Heb ik nog garantie ofzo?
Ben pas 14 dus heb hier niet zoveel verstand van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de bon nog? Daar zou het als het goed is op moeten staan. Kijk anders op de site van de mediamarkt of bel even op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal morgen even bellen, mijn ouders zijn altijd heel specifiek met bonnetjes enzo. Bedankt voor je antwoord! Heb hier zeker wat aan gehad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een externe hardeschijf hebt zou ik maar snel een back-up maken van alle belangrijke programma's en bestanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dingen zoals accounts op sites en emails gaan niet weg he? Enigste wat ik nog belangrijk vindt zijn een paar foto's van vakantie ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je accounts gaan wel weg, want je computer wordt helemaal gereset, je krijgt dan namelijk een nieuwe harde schijf en het is net als een nieuwe laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar toch niet accounts van spellen bijvoorbeeld? of je email account

Andere antwoorden (4)

ik vermoed dat je harde schijf het binnenkort gaat begeven. vrees ik
hoor je ook meer geluiden tijdens schijfbewerking of zelf krassende geluiden ?
is de schijf erg heet ? meer dan normaal
dat betekent dat je schijfje het binnenkort gaat begeven
gauw vervangen
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raak je dan ook al je geheugen kwijt?
En waar zit de schijf?
En hoeveel tijd heb ik ongeveer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoor trouwens wel andere geluiden tijdens het opstarten ja
capthavoc
12 jaar geleden
Geheugen is wat anders dan schijfruimte
maar ik zou nu al vast beginnen met je data zo snel mogelijk ergens anders op te zetten (externe hd of zo)
want zo te horen wordt dat al een probleem.
en ja als je schijf eenmaal kapot is kan je die schijf beter niet meer gebruiken.
het er af halen van je gegevens is wel mogelijk belangrijk!!heeft je laptop een fabrieks partitie ? heb je daar toen je hem net had een dvd set van gebrand ?
nee ? nu meteen doen (3 brand dvd nodig)hopelijk lukt het nog
ander raak je ook je windows versie en alle software met licenties serienummer die er op zit ook nog kwijt
als je laptop een gewone dvd cd voor windows heeft is er niets aan de hand.
op je gewone data na
Je gaat anders naar de pcboer en vraagt hem de schijf te vervangen dat is echt 5 minuten werkt
en ook meteen de fabriekspartitie van de oude naar de nieuwe schijf over te zetten als je het zelf niet lukt
dat gaat wel wat kosten maar is de moeite waard als geen beckup hebt Een schijfje van 320 gig SATA kost ongeveer 40 euro dus dat zijn de kosten niet
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar zou ik dat nu meteen doen. Het is best laat, en weet niet of ik het zelf kan. Mijn broer is heel handig met computers.
Als ik dit allemaal morgen doe + die fabrieks partitie, ben ik dan gewoon op tijd?
capthavoc
12 jaar geleden
voel eens aan de onderkant van je laptop als er ergens en plek is die erg heet is dan zit daar waarschijnlijk je hd onder een laptop hd is erg klein zoiets als een makeup doosje grote
red allereerst die fabrieks partitie, als het lukt, daar staat al je gekocht software als windows ed op als je die kwijtraakt
dan loop je het risico een hele nieuw windows te moeten kopen
Een fabrieks backup bestaat meestal uit het branden van 3 dvd dus dat is te overzien
Kijk even welk merk laptop je hebt en kijk dan of er een apart programma voor is kijk bij start alle programma's
stel je heb een acer dan is er zoiets als een programma acer backup tool
als je broer handig is dan heeft hij die misschiel al wel gemaakt ? (cross your fingers)
let wel brand alleen de fabrieks backup dus niet een hele backup van de hele harde schijf staat er geen programma dan is er vast wel een recovery toets combinatie die je moet indrukken om in dat gedeelte van je laptop te komen
dat verschil per merk
kijk of je daar de fabrieks partitie branden optie kan vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is wel een warm plekje onder de laptop, maar niet erg heet ofzo.
Ik zal m'n broer wel even vragen
capthavoc
12 jaar geleden
succes,, oh ja als het uiteindelijk mee lijkt te vallen
maak alsjeblieft toch die fabrieks backup,.. als dat nog niet gedaan is.
Dat scheelt je echt een hoop kopzorgen voor de toekomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt. Maar even een vraagje, wat is een fabrieks pack up precies? of is dit teveel om uit te leggen?
Heb er namelijk niet veel verstand van
capthavoc
12 jaar geleden
Heel verhaal, tegenwoordig als je een laptop koopt krijg je daar tegenwoordig nooit meer een cd van windows bij
wat ze doen is op een verborgen gedeelte van je harde schijf een soort installatie gedeelte te zetten die het mensen makkelijk maakt om windows er opnieuw op te zetten als er wat fout gaat.
als je de laptop nieuw koopt dan raden ze meteen aan er een backup van te maken op dvd s
maar veel mensen vergeten dat
op zich geen probleem ,je kunt in de meeste gevallen windows prima herstellen zonder die dvd's
maar als je harde schijf echt kapot gaat dus niet alleen je windows
dan kun je ook niet bij die verborgen partitie komen vandaar is een backup daarvan zo ontzettend belangrijk
ook omdat je dan die verborgen partitie weer op een nieuwe harde schijf kan zetten. Als je dat niet doet, moet je terug naar de fabrikant en een hele nieuw set dvd kopen en dat kost al gauw 40 euro of meer die je kan besparen
of in de ergste gevallen moet je een hele nieuwe windows kopen voor meer dan 100 euro omdat er gen garantie of service meer is voor dat type laptop enzo.
dus het branden van die fabrieks partitie scheelt je heel veel tijd, geld en ellende en frustratie
in jouw geval als je HD zodanig beschadigt is dat hij er heel snel mee op houdt
dan is de enige mogelijkheid windows inclusief die verborgen partitie op een nieuw harde schijf te zetten via die dvd's .
er zijn wel andere manieren maar deze is echt de snelste en beste manier zonder dat het handen vol geld kost
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt!
Als je computer verkeerd wordt afgesloten, dus in 1x uitgezet wordt, dan herstelt hij al je bestanden, dat doet hij in 3 stappen zoals je dat misschien wel gezien hebt, en dat duurt ook altijd eventjes.
Maar dat is niks geks hoor, gewoon een service van je eigen laptop dat hij al je bestanden weer goed zet omdat hij verkeerd is afgesloten.

Dat je internet langzaam is kan heel veel oorzaken hebben, dus dat weet ik niet precies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kan je de computer ze gang laten gaan ALS die opstart. En Als al je bestanden verwijderd zijn iemand inschakelen die kan proberen je bestanden terug te halen. En Als dit allemaal Niet werkt zou ik kijken of je nog garantie hebt op je software.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ouderwets beeld denk ik aan veiligheid mode, maar dat zal het wel niet wezen. Ik denk inderdaad dat je hardware het heeft begeven.