Hoe kan Dropbox blijven bestaan als gratis dienst?

Om mijn (zakelijke) bestanden overal te kunnen benaderen en te delen, maak ik momenteel gebruik van een hosted sharepoint omgeving. Dropbox lijkt veel eenvoudiger en gemakkelijker. Maar, juist omdat Dropbox gratis is, ben ik wat argwanend. Waar leven ze van? Wat is hun verdienmodel?

Ik heb wel gezien dat er bij het delen van informatie grote oplettendheid benodigd is, omdat een mechanisme als file-locking of in/uitchecken ontbreekt. Dat heeft Sharepoint natuurlijk wel netjes geregeld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dropbox kan gratis bestaan omdat ze met deze gratis variant een bepaald percentage gebruikers zo ver kunnen krijgen om een betaald account te nemen. Zelf ben ik ook begonnen met een gratis 2GB account. En omdat ik zo tevreden was, en Dropbox naast backup functie ook gebruik om bestanden tussen meerdere computers te delen, heb ik uitbereid naar 50GB. Kan het iedereen aanraden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk met advertenties en als het niet zo onschuldig is verkoopt het informatie door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dropbox is gratis tot de beschikbare opslag van 2 GB ( deze is wel uit te breiden door vrienden uit te nodigen tot een maximum van 8 GB kun je gaan)

heb je meer GB's nodig aan opslag dan kan je bij Dropbox een betaald account nemen.
Oftewel daar bestaan ze van, van mensen die een uitgebreidere account hebben. en natuurlijk van de advertenties en bekendheid.

Accounts die beschikbaar zijn:

Basic = 2 GB( tot 8 gb uitbreidbaar door vrienden te inviten) en is gratis

Pro 50 = 50 GB = 9,99$ per maand

Pro 100= 100 GB = 19,99$ Per maand

Ik gebruik dropbox ook, vind het geweldig en werkt ideaal!
( gebruik zelf de basic variant)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dropbox haalt het grootste deel van hun inkomsten uit de betaalde accounts (2GB+).
Het is hun strategie om met gratis accounts naamsbekendheid en een userbase op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Advertenties, en als je meer ruimte wilt, moet je p.m. gaan betalen.