Het ligt eraan wat je allemaal doet via je modem.

Als je alleen Internet via het modem, kun je het modem uitzetten - want Internet gebruik je dan toch niet.

Als je ook televisie kijkt via het modem, ligt het eraan of je een programma wilt opnemen tijdens je afwezigheid. Zo ja: modem aan laten staan; zo nee: modem kan uit.

Als je telefoneert via je modem, ligt het eraan waar je eventuele antwoordapparaat zit. Zit dat bij de provider, dan kan het modem uit. Zit dat in jouw telefoon, of heb je zelfs een los antwoordapparaat, dan moet het modem aan blijven staan om berichten te kunnen opnemen, en om die berichten eventueel vanaf je vakantieadres te kunnen beluisteren (als jouw antwoordapparaat die mogelijkheid biedt).

Als je faxen ontvangt via je modem, en je wilt die mogelijkheid open houden, moet je modem ook aan blijven staan.

--

Volgens mij heb ik nu alle gebruikelijke mogelijkheden genoemd - mocht ik iets vergeten zijn, dan voeg ik dat later nog toe.
Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor die kun je gewoon uitzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je thuis een server draait, moet hij uiteraard aan blijven, maar meestal is dat niet het geval.

Als je hem zes weken uit hebt staan, moet je er wel rekening mee houden dat je een ander IP-adres kunt hebben als je hem weer aanzet. Maar ook dat is in de meeste gevallen geen probleem.
bamibal