Wat kan je doen als je de Netwerkbeveiligingsleutel niet meer herrinert?

En ik kan hem ook niet terugzien,anders zie ik alleen die stippeltjes ervan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Normaal gezien heb je bij je router/modem een gebruiksaanwijzing gekregen waar het in staat. Het staat vaak ook op het kastje zelf.

Antwoorden (4)

Achter op je router zit een resetknop. (meestal zo'n kleine die je met een paperclip moet in drukken). Dan kan je hem weer op nieuw instellen en een wachtwoord aan maken. En dus al je computers die je er op wil hebben weer op nieuw instellen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om IN het menu van Uw hardware te komen druk op de volgende link :

http://192.168.178.1

Click WLAN aan

Vervolgens Security

Als het juist is ingevuld (automatisch bij het aansluiten van deze hardware) kunt U nu bij WPA Encryption een
,wat meestal WPA=WPA2 is een 16 cijferig cijfer lezen: de Netwerkbeveiligingssleutel,welke meestal begint met

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitgaande van windows 7: draadloosnetwerk in de taakbalk>>eigenschappen>>eigenschappen draadloosnetwerk>>tabblad beveiliging>>vinkje bij: tekens weergeven.
Nu wordt je netwerksleutel gewoon zichtbaar

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan op je router inloggen met pc/laptop met een vaste netwerk verbinding naar de router.
Eenmaal verbonden, druk op windows + r
typ: "cmd" + ok (zie zwart 'dos' scherm)
"tracert google.nl" + enter
op de eerste regel staat een ip adres tussen de [ ] (haakjes)
ga naar je internetbrowser en toets het ip adres in je adres balk.
en je zit in configuratie scherm van je modem.
Weet je het wachtwoord hier ook niet van.
Druk dan op de reset knop, raadpleeg hiervoor google wat de procedure hier voor is.
Tip: schrijf alle wachtwoorden op een sticker en plak die op je router
succes