Help! ik heb een virus op mijn laptop hoe kom ik hier van af??

zit nu op de veilige modus want als ik mijn laptop normaal opstart kan ik helemaal niks openen.. wat moet ik doen...
hij was net ook zomaar uitgevallen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Download zo snel mogelijk een virusscanner! Als het niet al te laat is....
Kan je ook geen internet meer openen, ga dan langs een computerwinkel bij je in de buurt. Ik raad de gratis virusscanner van Microsoft aan, die wordt namelijk ook aanbevolen door professionals als een van de beste gratis scanners.
Hier is de link:
http://www.microsoft.com/nl-nl/security_essentials/default.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien kun je Malwarebytes downloaden.
Wel eerst updaten voor je gaat scannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je aan recovery cd/dvd hebt gaat het vrij makkelijk. Stop de cd in de player en herstart de laptop. Als hij begint op te starten druk op f8. Je zal een keuzemenu krijgen. Kies voor opstarten via cd.( je zal hierbij alles verliezen wat er op je schijf staat) De laptop zal hierbij opnieuw opstarten. En als het goed kun je dan een aantal stappen volgen om je OS opnieuw te installeren. Dit proces kun je ook doen met een backup cd. Good luck.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu U toch in de veilige modus zit,lijkt het mij om te beginnen zinvol,om systeemherstel te pakken.

Programma's>>Bureau accessoires>>>Systeemwerkset>>Systeemherstel. Probeer terug te zetten naar 12 Juni (gisteren) . Als het weer lukt,om normaal op te starten,onmiddellijk een goede virus scanner haar werk laten doen. Verder is een Anti Malware programma ook geen overbodige luxe.Als er wordt gevraagd om te verwijderen,niet persé noodzakelijk ,in quarantaine is in orde.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Download Malwarebytes heeft bij mij laatst gewerkt, toen ik shoppingreports als virus kreeg. Heb je die? dat merk je als je met google werkt.
Is een oud virus dus goed te verwijderen met dit systeem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Malware en een virus zijn verschillende dingen.. malware doet niks ergs met je pc, behalve overal en altijd reclame laten zien.. verder compleet onschuldig...

Een virus daarintegen kan weldegelijk schade veroorzaken.

Dat je nu in veilige modus wel kunt werken betekent dus dat er in normale modus iets meegestart wordt dat de problemen veroorzaakt... Soms zijn de makers slordig, en zie je een vermelding onder Software,maar dit is absoluut geen garantie.. vaak zorgen virussen er ook voor dat in normale modus virusscanners en firewalls uitgeschakeld worden zodat ze nog meer schade kunnen toebrengen...

In veilige modus zou ik dus proberen je virus scan te starten.
Ook misschien (als je windows Vista of 7 hebt) Windows Defender een scan laten doen.

Het kan lastig zijn om hem de kop in te drukken, maar als je je tijd neemt gaat je het lukken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope wat jij bedoelt is adware, malware staat voor mailicious. Een virus valt onder malware. http://en.wikipedia.org/wiki/Malware
Probeer eens systeemherstel te runnen?
Ook kan je een (evt. portable) virusscan proberen.