Twee processen op mijn computer starten zichzelf (zie beschrijving). Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb een wallpaper pack gedownload, en waarschijnlijk is er een programmaatje meegekomen:
Mijn browser start zomaar op en opent verschillende sites. Vaak gaat het om reclame, maar soms houd mijn virusscanner de site tegen.
Mijn virus scanner (ESET NOD32 Antivirus) geeft verder geen meldingen.

Als ik in het taakbeheer bij de processen kijk, zie ik de processen ''WbKLiteG1 Setup'' u en ''KLitehF Setup u'' tussen de processen staan. Als ik deze afsluit, gaan de sites ook weg.
Maar na een bepaalde tijd activeren de processen zichzelf weer en gaan weer sites openen...

Wat kan ik aan dit probleem doen?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ook staat er ''dixub.exe.''

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt waarschijnlijk vervelende reclamerommel geinstalleerd, zogenaamde malware. Dat ie niet echt een virus en je hebt het zelf geinstalleerd. Het kan reclame bevatten en sites openen.

Nod32 zal hoogstens iets blokkeren dat gevaarlijk is, zeker als je niet het totaalpakket hebt, maar alleen de virusscanner (daar is ook niets mis mee).

Eerst moet je erachter komen welke schadelijke pakketten er geinstalleerd zijn. Dat kan je doen met MS Security Scanner:

http://www.microsoft.com/security/scanner/en-us/default.aspx

Een overzicht van meer tools zie je in de bron.

Een andere optie zijn tools als Spybot Search & Destroy

http://www.safer-networking.org/nl/index.html

Ik zou beginnen met je PC online te laten scannen en nagaan welke software gevonden wordt. Vaak kunnen deze tools de rommel opruimen.

Als je een systeemherstelpunt hebt (Windows XP, Vista of 7) zou je ook nog je systeem kunnen herstellen tot het punt voor de installatie van de achteregronden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij start -> zoeken, moet je zoeken naar msconfig, dat opstarten.. Dan staat er bij het 4e tabblad "startup" wat je computer start tijdens het opstarten, daar kun je dus ook afvinken wat je niet opgestart wil hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
right ! +