Op internet heb ik "Pin2Mobi" gevonden.
Een systeem zowel voor op de PC als voor een mobiele telefoon.
Ik heb een Noki 6300 en die heb ik altijd bij me.
Alle gegevens zijn versleuteld en mijn persoonlijke code wordt niet opgeslagen. Kraken heeft dus ook geen zin.
Website: www.pin2mobi.nl

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel natuurlijk een NOKIA-6300. Sorry.

Toegevoegd na 3 dagen:
De antwoorden die ik gezien heb zijn alleen geschikt voor pincodes, maar PIN2MOBI kan ook gebruikers ID's en wachtwoorden opslaan en op een mobiel zetten, het bevalt mij prima !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Alles waar je wachtwoorden en pincodes opslaat is niet veilig. Bijna alle dragers van data kunnen gestolen worden, net zoals je pinpas.

De enige manier die voor mij helemaal goed werkt is het goed onthouden. Dan zouden ze je moeten martelen voor je gegevens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pincode Safe

Ideale opslag voor alle belangrijke nummers zoals Bankpas, Credit card, Tankpas ( max. 10 Codes invoerbaar) en Telefoonnummers ( max. 12 telefoonnummers + namen ).

Toegevoegd na 54 seconden:
Of gewoon een telefoonnummer opslaan in je tel. met als laatste cijfers de code. Zet je het onder een naam die je weet te linken aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor je pincodes vind ik dit wel een leuke manier.
Maak in je telefoonboek een contact aan met een verzonnen naam, die je makkelijk terug kunt vinden.
Bijv. de naam van je hond en verzin er een achternaam bij.
Dus zeg, Fikkie Jansen.
Als je pincode bijv. 4567 is, dan zet je die als laatste vier cijfers in het telefoonnummer.
Zoiets als +31634564567.
Je hoeft nu alleen Fikkie te zoeken om je pincode te vinden en als je je telefoon verliest zal niemand er achter komen.
Bij wachtwoorden kun je hetzelfde doen in de naam, maar alleen als ze op namen lijken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Met telefoonboek, bedoelde ik je contactlijst in je GSM, maar dat was wel duidelijk, hoop ik...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Zo heb ik het ook gedaan. Alleen als je telefoon gejat wordt, heb je een probleem.
Je belangrijkste pasje, daar weet ik mijn pincode van. Met een creditkaart die ik nooit gebruik, wil ik die niet eens onthouden.
Ik heb hier een kaartje gemaakt, met 10 rijen en 10 kolommen met willekeurige cijfers.
In een standaard code die ik veel gebruik en altijd onthoudt, ga ik het 1e cijfer naar beneden en naar rechts. Met het 2e cijfer ook weer. In de matrix is dus die ene pincode verborgen. Deze heb ik geplastificeerd en zit bij de creditkaart.
De bent vrij hoe jij die code verbergt in dat kaartje met al die cijfertjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor computeren gebruik ik KeePass. Maar dan niet voor online bankieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarmee ik in het verleden wel goede ervaringen mee heb gehad was acces manager. vooral over de toenmalige encryptie methodiek(blowfish & rijndael 256 bit). wellicht een interessante optie voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd dezelfde pincode, wachtwoord en gebruikersnaam. Is wel zo makkelijk om te onthouden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus voor alles waar ik een nieuwe wachtwoord en gebruikersnaam voor nodig heb gebruik ik steeds dezelfde naam en of nummers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KeePass.

KeePass is gratis (en open source) software en is voor vele systemen (inclusief voor op mobiele telefoons, of voor op een usb stick) beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel: Verzin een privecode, bv 2222
Trek nu van al je pincodes dit getal af, dus als je pincode bv 1234 is wordt dit 9012. Deze gescrambelde code schrijf je op de bijbehorende pas. Als je hem nodig hebt tel je gewoon het geheime getal (2222) er weer bij op.
Zo doe ik dit met al mijn pasjes en codes, werkt perfect !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken der wel een. heb je een usb stick? en een pc? en internet? ok. dan is het goed. zoek op google de woorden:portable apss downloaden. dan moet je een site aanklikken en moet je de download starten. let op! u kunt later kiezen waar portable apss in een map moet komen. steek uw usb in de pc. geef dan bij de installer van portable apss de naam van uw usb op. in mijn geval was dat I. hoe doe je dat? nadat de usb in de pc zit ga naar>computer en u moet uitvogelen wat uw usb is. als u dat weet vult u dat in bij de installer van portable apss.

de groeten en een fijne dag van
Rico.