wat is een betere virusscanner avg of avast! of iets heel anders? (gratis)

toen ik de computer kocht stond er avast! op en daar ben ik nu natuurlijk aan gewend dus zou niet zo snel een ander antivirus kiezen maar wil natuurijk wel een veilige computer

'k ben zelf een leek en zou graag wel een professionele mening willen hebben hha

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (7)

Nod32 is uiterst het beste. vind ik natuurlijk maar is ook bewezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is die gratis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nod32 is gratis te krijgen. Echter niet legaal. Zelf vind ik niet dat NOD de pc vertraagt. En het is een echt goede. Ik had eerst avast. Die zei niks te vinden. Toen AVG. Doe vond wel wat en daarna niet meer. Nu NOD die heeft weer wat gevonden en waarschuwt regelmatig bij een aanval. Van de andere vond ik ze suspect rustig
Als je je goed voelt bij Avast moet je die vooral blijven gebruiken. Avast staat na AVG op plek 2 in de beste anti-virus.
Voor mij is Microsoft Security Essentials echt een topper, die ook in de top 3 staat.
Het belangrijkst is: De anti-vrius mag je pc niet traag maken (zoals AVG). En gwn up to date blijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de consumentengids van april of mei 2011 komt avg als de beste uit de gratis virusscanners, dus wat let je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik Avira. Deze vertraagt je pc niet en scoort erg hoog. Als je moet kiezen tussen AVG en Avast dan is Avast de betere van de 2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens C'T, een van de betere bladen op computergebied, is Microsoft Security Essentials het beste. Met als enige nadeel dat het maar 1x per dag update. Iets wat met een scheduled task wel op te lossen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avast is één van de weinige (gratis) Anti Virusscanners,welke nog nooit als "doelwit" is gebruikt- misbruikt- te dienen om bij de leek op zijn/haar Pc een virus met de naam Win32 Virus plotseling tevoorschijn te toveren. Nog niet eens zo heel lang geleden - ik meen half Februari j.l. - werd AVG voor de zoveelste keer de pineut en daarmee miljoenen gebruikers. Deze vorm van de boel verzieken wordt in technische termen "fakeware" of "crapware "genoemd. Het gevolg is dat diezelfde leek daarvan in paniek vaak klakkeloos en onbewust op OK drukt en deze fakeware installeert. Hoe dat komt is simpel uit te leggen..die virusverspreiders ontwikkelen een soort kloon van AVG en je moet heel goed zeker weten,wat je doet,om dán niet akkoord te gaan,met alle gevolgen vandien.
De naam van dat virus zegt eigenlijk al genoeg ..de hele hoofdmap wordt overgenomen door dat Win32 Virus ..bijna het belangrijkste - en tevens meest kwetsbaarste onderdeel van elke Windows versie. Gevolg . De ECHTE AVG ontdekt dit en verandert een driver ( dll) ..met als gevolg,dat de computer niet meer opstart op de juiste manier.
Conclusie Avast staat voor mij op nummer 1.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou toch goed oppassen. Een antivirus programma die gratis wordt meegeleverd bij een computer? Nou, ik vind het moeilijk met virusscanners, maar wat ik heb begrepen is dat het absoluut niet slim is om je veiligheid van je persoonlijke bestanden van je computer in handen te leggen van een gratis virusscanner. Avast en AVG zijn vooral bekend geworden voor hun gratis virusscanners edities.... een prachtige marketing stunt! Maar zegt naamsbekendheid wel zoveel over kwaliteit? Naar mijn mening moet het marketing verhaal zoveel worden gescheiden van de kwaliteitsnormen waaraan een antivirus programma moet voldoen. Ik heb daarover pas nog een interessant artikel gelezen die juist die AVG en Avast op de pijnbank legt. Controversieel, maar wel nodig. Ik zou in ieder geval niet meteen opteren voor een antivirus programma die gewoon standaard wordt meegeleverd... gewoon een deal tussen de PC fabrikant en antivirus fabrikant die niks zegt over de kwaliteit van in dit geval AVG. Doe goed onderzoek zou ik zeggen, PC veiligheid vergt een slimme investering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed punt Profvanniks. Het maken van een antivirus programma doe je niet eventjes zo maar als je bedenkt hoeveel nieuwe virussen elke dag weer nieuw uitkomen. Gratis is gewoon een misleidende term die niet ten goede komt van ons oordeelsvermogen. Dus, koop een goed antivirus programma.... ik heb er een, maar, mag ik namen noemen hier of is dat dan weer marketing ?! ) :