Mijn vriendin heeft een hacker op haar pc die haar bedreigt.

De hacker heeft haar gehackt, en gezegt dat ze zou stoppen als ze iets voor haar zou maken. Datgene heeft ze gemaakt, en nu stopt ze met hacken. Maar de gehackte staat nu onder druk en wilt stoppen met het te maken en te onderhouden.

Ze heeft al Norton en wilt niet veel meer downloaden want er kunnen virussen inzitten..

Iemand een idee hoe ze dit kan oplossen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ze weet het IP van die hacker!

Toegevoegd na 8 minuten:
Ze gebruikt een ww kraker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat bedoel je met 'iets' maken voor haar?

Maar een pc is niet zomaar te hacken, tenzij je vriendin software installeert van die hacker waarmee die hacker toegang kan krijgen tot de pc van je vriendin. Als de hacker een 'wachtwoord kraker' gebruikt, neem ik aan dat het niet gaat om een pc, maar om iets anders waarop je moet inloggen.

Zorg dat Norton bijgewerkt is naar de laatste versie (virus definities updaten enz), en dan de pc scannen. Eventueel zou je de internetverbinding even kunnen verbreken (verbinding uitschakelen of gewoon simpel het kabeltje eruit trekken), dan kan niemand toegang hebben tot die pc.

Dan is er nog de kans dat die hacker als veilige inkomende verbinding wordt gezien omdat dat zo ingesteld is in Norton. Dan zou je ergens in Norton (of eventueel als er een Firewall gebruikt wordt daarin) moeten zoeken om het IP-adres van de hacker niet meer als veilig te beschouwen. Misschien dat er ook wel de mogelijkheid is om bepaalde IP-adressen volledig te blokkeren.

Lukt het helemaal niet, dan is er nog de noodoplossing om van alle belangrijke bestanden een backup te maken, de harde schijf te formatteren, het besturingssysteem opnieuw te installeren en alles er weer opnieuw op te zetten, zodat al het ongewenste van de pc verwijderd is.

Of ze moet aan de hacker vragen (weet niet of ze elkaar kennen) om ermee op te houden en dat ze anders de politie erbij gaat betrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die computer even niet met netwerkverbinding gebruiken.

Dossiertje maken van de bedreigende berichten van de hacker en alle andere informatie zoals IP-adres.

Aangifte doen bij de politie, dit valt onder computercriminaliteit. En chantage trouwens, wegens het 'maak iets voor mij, of anders...'

Ik vraag me trouwens ook af: wat voor iets moet ze voor die hacker maken en onderhouden? En waarom is ze überhaupt op die eis ingegaan? Het is haar PC die bedreigd wordt, toch niet haar leven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hackers maken graag gebruik van kwetsbaarheden in software of met andere woorden veiligheidslekken. Deze veiligheidslekken kunnen makkelijk kunnen worden gedicht door middel van de gratis Secunia Personal Software Inspector. Ik zou die meteen downloaden en inzetten. Volgende probleem is dat de hacker waarschijnlijk gebruik maakt van een polymorphische virus variant die moeilijk op te speuren is met een doorsnee virusscanner. Virus varianten kunnen tegenwoordig zeer complex zijn en antivirus programma's foppen zoals ik heb begrepen. Als Norton niks vind, zou ik toch zeker een second opinion vragen en een andere betrouwbare en complete virusscanner gebruiken. Ten slotte, zou je de process explorer kunnen gebruiken voor het opspeuren van verdachte processen die duiden op virus - hacker activiteit. Deze functionaliteit moet ook zitten in een goede virusscanner als het goed is. Dus, Secunia Personal Software inspector gebruiken en een andere complete antivirus oplossing inzetten.