Wat is het nut van user account control?

Het zit op Windows vista en 7 maar je kunt het gemakkelijk uitschakelen!
Bij Ubuntu moet je nog een wachtwoord invoeren maar bij Windows hoeft dat niet eens!
Dat is toch zo lek als een mandje of zie ik dat verkeerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt waar UAC voor dient.
"User account control" is bedoeld om mensen even extra bewust te maken van de handeling die ze uitvoeren.
Bij belangrijke wijzigingen, zoals het verwijderen van bepaalde toepassingen, wordt er gevraagd of je dat wel echt wilt doen.

Persoonlijk vind ik het ook niet handig, omdat ik meestal wel nadenk voordat ik iets wijzig. Ik kan me wel voorstellen dat het bij sommige mensen zinvol kan zijn, bijvoorbeeld bij mensen die niet zo veel weten van computers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij kun je dat gewoon instellen als je dat wilt.