Wie kan mij helpen?

Ik wil uitrekenen hoeveel mogelijkheden er zijn:

Ik heb een wachtwoord van 21 letters.
Ik kan alle letters van het alfabet gebruiken, dus er zitten 26 letters in het alfabet en ik kan ook hoofdletters kiezen ( dus totaal van 52 )
Dan komen er nog alle cijfers bij, dus 0 t/m 9 en alle tekens die daaraan vast zitten. ( totaal 21, euroteken meegerekend)

Dus ik heb 73 tekens te gebruiken en 21 plaatsen waar ik al die tekens op kan gebruiken per keer.

Hoeveel mogelijkheden heb ik?

ps. Dit vraag ik omdat we een grapje maakte over iemand die mijn wachtwoord wou kraken. hoeveel mogelijkheden hij dan zou kunnen proberen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Alle tekens kunnen uiteraard vaker gebruikt worden dan 1x

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je 73 tekens hebt om uit te kiezen, en als ALLE wachtwoorden die je daarmee kunt maken ook worden geaccepteerd door het betreffende programma, dan heb je 73*73*73*73*...*73 mogelijkheden (ofwel: zet 21 keer het getal 73 op een rij, en zet daar *tekens tussen om ze te vermenigvuldigen.

Ofwel: 73 tot de macht 21.

Dat is 1348279907365869037210940254745 en dan nog negen cijfers erachter.

Toegevoegd na 2 minuten:

Uitleg *waarom* dat zo is:

Als je wachtwoord uit één teken bestaat, heb je 73 mogelijkheden.

Als je wachtwoord uit twee tekens bestaat, heb je 73*73 mogelijkheden. Voor elk van de 73 mogelijkheden die je had bij het kiezen van het eerste teken, heb je namelijk 73 mogelijkheden om het tweede teken te kiezen.

Als je wachtwoord uit drie tekens bestaat, heb je voor elk van de 73*73 mogelijkheden die je hebt voor een wachtwoord van twee tekens, 73 mogelijkheden om het derde teken te kiezen. Dan heb je dus 73*73*73 mogelijkheden.

Enzovoort - zo kom je uiteindelijk tot mijn hierboven getypte antwoord.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

73x72x71x70x69.. en zo doorgaan tot 1. Op de Gr kan je dit makkelijk doen door 73! in te voeren.

Toegevoegd na 52 seconden:
dat is overigens als je elke letter maar 1x kunt gebruiken. als je welke letter onbeperkt mag gebruiken, wordt het 73x73x73 en dat 21x.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Je bent me net voor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar ik neem aan dat de min niet van jouw is?
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zie nu dat je ineens een min hebt gekregen, maar die is volkomen onterecht, want je antwoord is correct. Van mij een compensatie-plus.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zie nu ineens je vraag - die stond er nog niet toen ik mijn vorige reactie schreef. Maar goed, min is dus niet van mij, compensatieplus wel. Ik zie nu trouwens ook dat *iedereen* een min heeft gekregen. Hier is duidelijk iemand langsgekomen die zichzelf heel lollig vindt. Op GV noemen wij zo iemand een minkukel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke, bedankt Cyrofiel:) iedereen heeft nu 2 minnen.. :(
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zal eens een berichtje naar de moderatoren sturen om te vragen of ze tijd hebben om te kijken wie die minkukels zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje zielig..
Wil je het even laten weten als je een berichtje terugkrijgt? Ik ben namelijk ook wel benieuwd..
Heb trouwens iedereen ook een compensatie-plus gegeven. ( jullie waren mij ook net voor :p )
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik heb reactie gehad. Letterlijk citeren mag niet, maar ik denk dat ik wel mag melden wat de strekking van het antwoord is. Die is, dat de minnen door verschillende gebruikers zijn uitgedeeld. Het is dus niet zo dat twee mensen consequent alle antwoorden van een min hebben voorzien. Eerlijk gezegd verbaast mij dat: iedereen *precies* twee minnen, en de eerste serie minnen werd binnen een minuut na elkaar toegekend (bij de tweede serie weet ik dat niet). Hoe groot is nu de kans dat dat toevallig gebeurt? Maar goed, volgens de moderatoren is het toch echt toeval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm..
Lijkt mij ook sterk, maarja nu maar hopen dat we niet nog meer 'toevallige' minnaars hebben ;)
73^21.
dat is 1,348279907365869037210940254745e+39
Dus een 1 met 39 nullen ;)
Laten we zeggen dat hij het beter niet kan proberen te gokken.. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 zo kan dat oook