Kan een virus voor zorgen dat er onbekende foto's opgeslagen worden op je computer?

Dus dat je een hele boel afbeeldingen in je mappen krijgen, van websites die je nooit bezocht hebt..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Het is wel een virus, namelijk het pornovirus. Dat heeft je vriend ergens opgelopen.

Wat mogelijk is, is dat als je illegale software download je via banners en popups nogal wat 'onsmakelijke' foto's op je beeldscherm krijgt. Ook als je die wegklikt worden ze opgeslagen bij je tijdelijke internetbestanden.

Ik lees alleen in je reactie op een ander antwoord dat de foto's in de map 'mijn documenten' of 'mijn afbeeldingen' staan. Er is geen virus dat dat kan en dat zijn ook geen automatisch opgeslagen foto's tijdens het surfen.

Helaas heeft je vriend dus zeer waarschijnlijk gelogen. Misschien was hij bang dat je boos zou worden en reageerde hij daarom zo panisch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100% gelijk.
Dat is dan ook wat ik altijd gezegd heb, dat virussen niet zomaar foto's kunnen opslaan in je persoonlijke mappen. Hij zegt van wel. We hebben het allang uitgepraat en het is verleden tijd maar het zit me nog steeds dwars... ik kan er niet tegen als iemand me behandeld gelijk een kind van 5, waar je alles aan kunt wijsmaken :-(
Nu weet ik tenminste dat ik niet zot ben, en dat hij niet eerlijk eerlijk geweest is(maar dat wist ik al) pffff ...

Andere antwoorden (2)

Ja, dat zou een virus kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zeker weet dat niet iemand anders gewoon lekker op jouw pc aan het downloaden is, zou het een virus kunnen zijn, of is er misschien iets met je instellingen voor cookies, kan misschien ook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een virus kan dit doen, maar dan is het vrijwel zeker een persoonlijk gerichte aanval. Doe aangifte bij de politie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet op mijn pc.
Ik was bij mijn vriend op zijn pc aan het prutsen en in de map "mijn afbeeldingen" tref ik een hele boel foto's van soort porno-sterren maar dan "met klasse" aan.... :-( ik was razend, heb meteen gevraagd wat dat moet betekenen en zijn uitleg was dat hij een virus heeft op zijn pc en zo zijn die foto's daarop geraakt....
Maar ik geloof dat niet :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mijn vriend zo panisch zou doen over de porno foto's die hij op mijn computer zou vinden zou ik misschien ook wel roepen dat het een virus is... Maar in werkelijkheid heeft je vriend gewoon naar porno zitten surfen. Volgens mij ook geen probleem hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@uhurowan: Eumm...natuurlijk wil ik niet dat hij achter andere aanzit... Ik heb dus echt geen enig idee waarom hij behoefte heeft voor die foto's te bekijken.....want ik ben echt niet van de lelijksten :-( behalve dat ik een brunette ben...:-/ het gaat niet om het feit dat hij porno bekijkt... Het gaat om het feit dat hij erover liegt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niets uit hoe knap je bent. Een man is een man ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...en dat zal hij blijven ook (als het goed is ;-) er zijn nog miljoenen andere knappe vrouwen, daar mag ook best naar gekeken worden toch? Anders moet hij met een blinddoek op gaan lopen de hele dag, want mooie vrouwen heb je overal. Vind het overigens wel een geinige smoes, jammer dat je net niet genoeg van een pc afwist om hem te slim af te zijn. Maar als jij er geen probleem mee hebt, en hij is trouw aan je (zijn hart behoort aan jou) dan is er niets aan de hand...
heb hetzelfde ook gehad, bleek dat als er aan de zijkant van een site een pop up of banner zit, er foto's of plaatjes van die banner opgeslagen worden in je tijdelijke internetbestanden, als je dan foto's aan het kijken bent en doordrukt naar een volgende foto heb je kans dat je zo'n foto tegenkomt